شهروندان برای پخش نذری از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند

کد خبر: ۱۱۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 18 October 2015

رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج گفت: شهروندان و هیئت‌های مذهبی براي پخش نذري، غذاها و نوشيدني‌هاي گرم از ظروف يكبار مصرف با پايه گياهي استفاده كنند.

معصومه جودکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کند که می‌طلبد شهروندان به این مهم توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ظروف یکبار مصرف سرطان‌زا بوده و تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌روند، یادآور شد: تماس این ظروف با غذای گرم‌ و چرب، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می‌کند که می‌طلبد شهروندان از ظروف یکبار مصرف با منشاء گیاهی استفاده کنند.

جودکی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در توزیع چای، شیر داغ و یا هر نوع نوشیدنی دیگر از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی یا گیاهی بهداشتی استفاده کرده و بعد از مصرف از رها کردن این ظروف در محیط خودداری کنند.

این مقام مقام مسئول تصریح کرد: دیر تجزیه شدن ظروف پلاستیکی و عدم تفکیک مناسب پسماندهای ناشی از این ظروف خسارات جبران‌ناپذیری به سلامت شهروندان و وضعیت بهداشت و محیط زیست شهری وارد می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج در ادامه با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست و پرهیز از آلوده ساختن آن یکی از موضوعات مهمی است که شهروندان باید به آن حساس بوده و در رعایت آن بکوشند، تصریح کرد: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیئت‌ها و تکایا توزیع می‌شود که می‌طلبد عزاداران از ریختن این ظروف در سطح معابر و خیابان‌ها جلوگیری کرده و به مسائل زیست محیطی توجه کنند.

جودکی در پایان با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توجه به حفظ محیط زیست باید در دستور کار عزاداران قرار گیرد، گفت: ریختن ظروف پلاستیکی از جمله لیوان‌های یک بار مصرف در سطح معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها کار غیراخلاقی است و عزاداران باید بدانند پاکبان های زحمتکش شهرداری تا پاسی از شب باید این ظروف را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار