ندیمی: در ورزش ایران نخبه‌کشی می‌شود

کد خبر: ۱۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 19 October 2015

تابناک گیلان: یک عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش این اتفاق که به مربیان معمولی خارجی بیشتر از یک مربی قهار و حرفه‌ای داخلی دستمزد داده می‌شود را یک نخبه‌کشی در ورزش ایران توصیف کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه گیلان، ابوذر ندیمی، نماینده مردم شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای سرمربی تیم فوتبال امید ایران پس از به قهرمانی رساندن این تیم در بازی‌های غرب آسیا، اظهار کرد: وزارت ورزش باید بررسی کند چه افرادی و براساس چه مبنایی شرط «عدم انتقاد از فدراسیون» را در قرارداد این مربی گذاشته‌اند چراکه در قانون اصلی این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال چنین بندی وجود ندارد و وزارت ورزش نباید اجازه دهد این اتفاق به نام تمام وزارتخانه تمام شود.

وی افزود: وزارت ورزش نمی‌تواند افراد را به دلیل بیان انتقاد و نظرات خود مورد بازخواست قرار داده و برای آن‌ها محدودیت ایجاد کند و هیچ قانونی از این رفتار حمایت نخواهد کرد؛ اینکه یک مربی دلیل استعفای خود را عدم اجازه نظر و انتقاد به فدراسیون مربوطه خود اعلام کند، برای وزارت ورزش بدنامی محسوب می‌شود که این وزارتخانه باید نسبت به اصلاح و تصحیح این موضوع اقدام کند.

ندیمی با بیان اینکه قوانین نحوه انعقاد قرارداد با مربیان در فدراسیون فوتبال مشکلاتی دارد که باید مورد اصلاح قرار گیرد، افزود: حق هر فردی است که نسبت به پایین بودن دستمزد خود اعتراض کند و با توجه به دستاوردهایش، درخواست دستمزد بیشتری را داشته باشد و بسیار ناگوار است که فوتبال ایران یک مربی خوب را به دلایل مالی از دست می‌دهد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش با انتقاد از اینکه تفاوت میان دستمزد مربی خارجی و داخلی باید میزان حرفه‌ای بودن و ارزش جهانی آن‌ها باشد و نه محدوده جغرافیایی زندگی‌شان، اضافه کرد: متاسفانه دیده شده است به مربیان معمولی خارجی بیشتر از یک مربی قهار و حرفه‌ای داخلی دستمزد داده می‌شود و نوعی نخبه‌کشی در ورزش ایران به چشم آید.

نماینده مردم شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان در مجلس بیان کرد: ارزش‌گذاری‌ها و سطح کاری مربیان باید دلیل میزان پرداخت دستمزدهای آن‌ها را تعیین کند و اگر قرار بر در نظر گرفتن عنصر ملیت است، به ‌یقین مربی داخلی حق بیشتری در دریافت دستمزد بالاتر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار