۳۱۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز به اتمام رسید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیشرفت طرح جامع فاصلاب شهر اهواز گفت: اجرای ۳۱۷ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در دولت سیزدهم، تاثیر به سزایی در دفع آب‌های سطحی در این شهر داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 17 February 2024

تابناک خوزستان: صابر علیدادی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی در خوزستان تمامی گروه‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حالت آماده باش است و به شرکت آبفا اهواز ماموریت داده شد که برای کمک به شهرداری اهواز از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: با شروع بارندگی تمامی پمپ‌ها با حداکثر ظرفیت در مدار بوده و با پایش مستمر ایستگاه پمپاژ فاضلاب و استقرار تیم‌های عملیاتی از بروز بحران شهری که همه ساله در فصل بارش کام شهروندان اهوازی را تلخ می‌کرد جلوگیری به عمل آمد.

اجرای سه هزار و ۶۵۰ مترمربع آسفالت در پروژه‌های طرح فاضلاب اهواز

علیدادی با اشاره به آسفالت خیابان‌ها در یک ماه اخیر افزود: در مدت زمان یک ماه گذشته بیش از سه هزار و ۶۵۰ مترمربع آسفالت از طرح‌های طرح فاضلاب اهواز اجرا شد و ترمیم و آسفالت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع باقیمانده که در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ترمیم نوارهای حفاری در حال انجام بوده و تمامی معابری که طرح آن‌ها به اتمام رسیده است به زودی اصلاح و آسفالت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه و نارضایتی مردم اهواز در روند اجرایی طرح فاضلاب شهر اهواز، ترمیم نوارهای حفاری بوده و ضمن عذرخواهی از مردم اهواز این اطمینان را به شهروندان اهوازی خواهیم داد که هیچ طرح جدیدی تا قبل از اتمام آسفالت و آماده سازی محل تردد ساکنین هر منطقه آغاز نخواهد شد.

علیدادی با اشاره به اقدامات مناسب در حوزه فاضلاب اهواز بیان کرد: تلاش بر این است که از فرصت ایجاد شده در دولت سیزدهم، برای شتاب‌بخشی به طرح‌های آب و فاضلاب استان حداکثر استفاده صورت گیرد تا مشکل فاضلاب شهر اهواز یکبار برای همیشه برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نیرو، نگاه ویژه‌ای به خوزستان دارد و با عزم و اراده‌ کارهای بسیار بزرگی در بخش‌های آب شامل بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی غدیر و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر در بخش طرح جامع فاضلاب شهر اهواز انجام شده است.

وی با بیان اینکه نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی به عنوان یکی از مهمترین تاسیسات و زیرساخت های شهری در اهواز همواره مشکل آفرین است گفت: به دلیل شدت رخدادهای بارندگی در شهر اهواز شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اهواز از ظرفیت لازم جهت دفع رواناب‌ها برخوردار نیست و این موضوع نه تنها باعث هدر رفت این منابع آبی با ارزش می‌شود بلکه با پس زدگی فاضلاب مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

طرح جامع فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز به ۶۱ درصد پیشرفت رسیده است.

این اقدام که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان به شمار می‌رفت با روی کار آمدن دولت سیزدهم به اولویت اول طرح‌های عمرانی دولت در خوزستان تبدیل شد.

خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که در این دولت نسبت به حل مشکل فاضلاب در شهر اهواز وجود داشته طرح فاضلاب اهواز اکنون با پیشرفت قابل قبولی همراه است، که علاوه بر حل مشکلات پس زدگی فاضلاب کمک شایانی در سرعت دفع آبهای سطحی داشته است.

همچنین مساله فاضلاب شهر اهواز در سال‌های اخیر به عنوان یک دغدغه جدی مطرح بوده است که تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت توپوگرافی شهرستان اهواز موجب شده تا این شهر مشکلات فراوانی در بحث فاضلاب داشته باشد و در فصل بارش با توجه به نبود شبکه دفع آب های سطحی مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبرو شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار