گردشگران نوروزی از کدام آثار قزوین بیشترین بازدید را داشتند؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بیشترین استقبال گردشگران نوروزی در استان قزوین از کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و موزه‌های مستقر در این مجموعه، آستان مقدس امامزاده‌ حسین(ع)، منطقه الموت، مجموعه گردشگری آبشار شاه‌دره، پل معلق آوج و حسینیه امینی‌ها بود.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴ 02 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروز ۷۱۳ هزار و ۴۸٠ گردشگر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان قزوین بازدید کردند. کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و موزه‌های مستقر در این مجموعه، آستان مقدس امامزاده‌ حسین (ع)، منطقه الموت، مجموعه گردشگری آبشار شاه‌دره، پل معلق آوج و حسینیه امینی‌ها بیشترین میزان بازدید را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: طی این مدت ۴۵ هزار و ۱۱۸ نفر اقامت در مراکز رسمی اقامتی استان شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌مسافرها، زائرسراها و مراکز غیر رسمی اقامتی شامل مراکز اسکان فرهنگیان، خانه معلم‌ها، کمپ‌ها، مهمانسراهای ادارات به ثبت رسیده‌ است.

وی در پایان بیان کرد: در سال‌های گذشته همواره یک روند صعودی در زمینه ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان قزوین و اقامت شب‌های آنان در مراکز اقامتی و هتل‌ها داشتیم اما امسال با توجه به مصادف بودن ایام نوروز با ماه رمضان و پرهیز از سفر توسط هموطنان نسبت به سال گذشته کاهش اتفاق افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار