انتشار کتابی درباره طراحی دیوارهای خاک در جهاددانشگاهی قزوین

کتاب «مهندسی و طراحی دیوار‌های خاک مسلح» باهدف تأمین بخشی از نیاز علمی کشور در زمینه طراحی و اجرای دیوار‌های خاک مسلح در جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 27 May 2024

به گزارش تابناک قزوین، کتاب «مهندسی و طراحی دیوار‌های خاک مسلح» در انتشارات جهاددانشگاهی قزوین، منتشر شد. خاک مسلح روش نسبتاً نوینی است که برای بهبود پارامتر‌های خاک استفاده می‌گردد. استفاده از دیوار‌های حائل خاک مسلح با بهره بردن از تکنیک تسلیح خاک در طرح‌های عمرانی طی سه دهه گذشته افزایش قابل‌توجهی یافته است.

سهولت اجرا و شکل‌پذیری مناسب این دیوار‌ها به‌خصوص در مقایسه با حائل‌های بتنی از مزیت‌های این سازه‌های نگه‌دارنده خاک محسوب می‌گردد. احداث دیوار‌های حائل خاک مسلح با توجه به انعطاف‌پذیری مناسب، در مناطق زلزله‌خیز به یکی از گزینه‌های مطلوب مهندسین تبدیل‌شده است.

این کتاب در ۹ فصل تنظیم‌شده است. هدف اصلی فصل اول آشنایی کلی با انواع سازه‌های حائل و فشار جانبی خاک است. در فصول دوم تا ششم به المان‌های تشکیل‌دهنده دیوار‌های خاک مسلح پرداخته‌شده است. در فصل هفتم روش‌های طراحی دیوار‌های خاک مسلح بر اساس آئین‌نامه‌های مختلف همراه با مثال‌های مختلف به‌تفصیل موردبحث و بررسی قرارگرفته است. فصل هشتم و نهم به نکات لرزه‌ای و اجرای دیوار‌های خاک مسلح می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، مهندسی و طراحی دیوار‌های خاک مسلح در ۶۹۲ صفحه و قطع وزیری به بهای ۳۸۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار