شفاف سازی تخصیص حق آلایندگی گچساران

عضو شورای شهر گچساران : تا سال ۱۳۹۲ متاسفانه حق آلایندگی تخصیص داده شده به گچساران یک رقم جزئی بوده و در سال ۱۳۹۶ نیز عملکرد آن مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام گردید که پرونده آن به شورای حل اختلاف ارسال و از این میزان ۱۰۸ میلیارد تومان آن با توجه به کارشکنی‌های صورت گرفته تخصیص داده شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲ 01 August 2024
شفاف سازی تخصیص حق آلایندگی گچساران
به گزارش تابناک از گچساران، حبیب اله عاملی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به موضوع تخصیص حق  آلایندگی گفت: در سال ۱۳۹۶ با ورود من به شورای شهر این موضوع یه جد پیگیر و آغاز شد.
 وی با بیان اینکه  تخصیص حق آلایندگی و عوارض ارزش افزوده یکی از مهم‌ترین درآمدهای شهرداری‌ها می‌باشد،افزود:تا سال ۱۳۹۲ متاسفانه حق آلایندگی تخصیص داده شده به گچساران یک رقم جزئی بوده و در سال ۱۳۹۶ نیز عملکرد آن مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام گردید که پرونده آن به شورای حل اختلاف ارسال و از این میزان ۱۰۸ میلیارد تومان آن با توجه به کارشکنی‌های صورت گرفته تخصیص داده شد.
 عاملی مقدم عنوان کرد: این میزان مبلغ عنوان شده کاملاً به شهرداری تعلق نگرفت زیرا مقدار زیادی از حق آلایندگی متعلق به روستاهای فاقد دهیاری در مناطق نفت خیز است.
 وی گفت: با توجه به کارگروه این حق آلایندگی به شهرهای گچساران، باشت، چرام و دهدشت اختصاص داده شد . عضو شورای شهر دو گنبدان با اشاره به اینکه استارت تخصیص حق آلایندگی سال‌های ۹۴ ، ۹۵ و ۹۶ را نیز با تلاش بسیار زدیم، افزود : حق آلایندگی این تعداد سال‌ها نیز وصول گردید و در خصوص پرداخت حق آلایندگی سال ۹۷ ، ۹۸ و ۱۴۰۱ شرکت نفت تمکین آن را انجام داده و حق آلایندگی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در مرحله تشخیص و ۱۴۰۲ نیز در مرحله گزارش قرار گرفته است . 
وی ادامه داد : حق آلایندگی به صورت مرحله به مرحله و خورد خورد شهرداری‌ها به شهرداری‌ها تزریق گردید و مانند گذشته ۴ شهرستان و روستاهای فاقد دهیاری از آن بهره بردند .
 
 عاملی مقدم بیان کرد : عمده کار ما از سال ۹۸ آغاز شد ، زیرا یکی از مشکلات ما در این خصوص نداشتن مستندات کافی بود که جا دارد از فرخ خان مدیر کل امور مالیاتی وقت به دلیل همکاری بسیار که در تشکیل تیم کارشناسان و استقرار آنها در خوزستان جهت تهیه مستندات رسمی صورت گرفت تقدیر و تشکر کرد ، طبق تلاش های عنوان شده  از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ و در حال حاضر نیز از ۹۷ تا ۱۴۰۱ را شرکت نفت تکمیل و مبلغی را طی مراحل تخصیص و وصول آن را انجام داده است . 
 
عاملی مقدم ادامه داد : صفر تا صد پیگیری و اقدامات کارشناسی حق آلایندگی در حوزه امور مالیاتی را برای نفت  با دقت بسیار انجام داده‌ایم و اگر نفت با ما همکاری لازم را انجام دهد مشکلی ایجاد نخواهد شد .
 وی گفت : تمام این اقدامات برای اولین بار توسط تیم خودم که کارشناسان خبره می‌باشند پیگیری می‌شود .
 
 عضو شورای شهر دوگنبدان با اشاره به همکاری بسیار خوب مدیرعامل شرکت نفت و گاز فعلی گچساران در خصوص تخصیص حق آلایندگی به این شهرستان افزود : جا دارد از کمالی مدیرعامل وقت شرکت نفت گچساران که یک مدیر غیر بومی می‌باشد و تاکنون توانسته در خصوص تخصیص حق آلایندگی اقدامات خوبی را  در کنار ما انجام دهد تقدیر کرد . 
 
وی ادامه داد :  قبل از این مدیر ، افراد بومی منطقه در این پست قرار داشتند که هیچ کدام از آنها همکاری لازم را انجان ندادند . 
 
 عضو شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد :  در کنار همکاری‌های خوب مدیرعامل نفت گچساران حضور مدیر کل امور مالیاتی فرخ خان یک قوت قلب محسوب می‌شود . 
 
عاملی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اشاره نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس به عدم دریافت حق آلایندگی گچساران و حواشی اخیر آن در فضای مجازی گفت : آقای تاجگردون تاکنون هیچ گونه تماسی جهت حق آلایندگی و دریافت آمار با ما نگرفته وگرنه ما می‌توانستیم هرگونه آماری را که وی بخواهد به صورت کارشناسی ارائه دهیم . 
 
وی افزود : من برای تبلیغات خود این جلسه و نشست را صورت ندادم هدف از این نشست نیز شفاف سازی برای اصحاب رسانه گچساران در خصوص پرداخت حق آلایندگی می‌باشد. 
 
 وی افزود : شورای شهر از نماینده مردم گچساران باشت در مجلس دعوت کرده تا به دور از هرگونه بحث سیاسی یک نشست دوستانه را برگزار و اقدامات صورت گرفته را بررسی کنند .
 
 عاملی مقدم اضافه کرد : من هزار سال دیگر اصلاح طلب نخواهم شد ولی همیشه منافع مردم و شهر گچساران را در نظر گرفته و برای آن تلاش می‌کنم ، امیدواریم نماینده مردم گچساران نیز با همکاری لازم کنار ما اقدامات بسیار خوبی را در جهت اختصاص حق الایندگی انجام دهند .
 وی گفت : انتظار می‌رود نماینده مردم گچساران و باشت  که در حال حاضر فرد نزدیک به دولت است در این اقدام کمک بیشتری را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار