مشکل افت فشار در بخش گلزار پاکدشت با افزایش ظرفیت ایستگاه تی بی اس برطرف شد

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران گفت: با اتمام عملیات اجرائی افزایش ظرفیت ایستگاه تی بی اس ( CGS-TBS ) روستای گلزار شهرستان پاکدشت با ظرفیت ۵۰ هزار متر بر ساعت مشکل افت فشار و قطعی گاز در فصول سرد سال که دغدغه اهالی این منطقه بود، به طور کامل برطرف شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷ 01 August 2024
به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا؛ سید محمد هدائی پور در تشریح این خبر اظهار داشت: این طرح به عنوان اولین پروژه از برنامه هفته دولت، با هدف تامین پایدار گاز برای بیش از ۵ هزار مشترک فعلی و همچنین متقاضیان آتی در روستا‌های گلزار شمالی و جنوبی، آلوئک، فیلستان، ارمبویه و محمودآباد اجرا شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان تهران افزود: با افزایش ظرفیت ایستگاه CGS-TBS گلزار و احداث خط ۲۰ اینچ شبکه توزیع، مشکل افت فشار و قطعی گاز در فصول سرد سال که دغدغه اهالی این منطقه بود، به طور کامل برطرف شد. این ایستگاه با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب بر ساعت، بزرگترین ایستگاه CGS-TBS در سطح استان تهران محسوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در فاز مطالعاتی نسبت به تحلیل جامع مصارف مشترکین محدوده و برآورد مصارف متقاضیان آتی، تحلیل هیدرولیکی خطوط شبکه توزیع گاز اقدام شد و پس از تکمیل مطالعات، با پیگیری‌های مکرر مجوز‌های لازم برای افزایش ظرفیت ایستگاه CGS-TBS گلزار از ۱۰ هزار به ۵۰ هزار اخذ و متناسب با مجوز گرفته شده نسبت به تهیه پکیج طراحی رفع تنگنا در بخش مکانیکال ایستگاه و شبکه توزیع اقدام شد.
 
وی در خصوص اعتبار صرف شده این پروژه افزود: عملیات اجرایی در دو بخش احداث مکانیکال و شبکه ۲۰ اینچ، با صرف اعتبار حدودی ۱۷۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۶۰ روز کاری با ۱۰۰ درصد بهره گیری از توان تامین کنندگان کالا و خدمات داخلی به اتمام رسید.
 
هدائی پور در پایان ضمن تشکر از همکاران مجموعه مدیریت مهندسی و اجرای طرح‌ها و مدیریت بهره برداری اشاره کرد: سایر پروژه‌های برنامه افتتاح هفته دولت با جدیت در دست پیگیری می‌باشد تا مطابق برنامه زمان بندی نسبت به افتتاح پروژه‌ها در موعد مقرر اقدام شود.
 
روستای گلزار شهرستان پاکدشت به عنوان قطب تولید گل تهران و بزرگترین منبع تامین گل و گیاه تهران دارای بیش از ۷۴۰ هکتار سطح زیر کشت گل، بیش از ۷۵۰ واحد تولیدی گل و گیاه و حدود ۹۰۰ هکتار گلخانه سنتی، نیمه سنتی و مدرن دارد و نزدیک به ۷۵ سال است که گل و گیاه مورد نیاز استان تهران و کل کشور را تامین می‌نماید. تامین ۶۰ درصد گل‌های شاخه بریده و بیش از ۵۰ درصد گل و گیاه کل کشور بر عهده روستای گلزار است. با اجرای این پروژه و رفع مشکل کمبود گاز، این روستا می‌تواند به تولید پایدار خود ادامه داده و سهم بیشتری در اشتغال‌زایی استان تهران ایفا کند.
 
شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه ایران با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق استان تهران واقع شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار