جلوگیری از هدر رفت بیش از ۱ میلیون بشکه نفت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران : از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۳ این شرکت موفق شده است از هدر رفت یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت جلوگیری کند .
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ 02 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۳ این شرکت موفق شده است از هدر رفت یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT جلوگیری وبا برداشت این مقدار نفت از آلودگی‌های محیط زیست جلوگیری و بستر برگشت سرمایه ملی را فراهم آورده است.

غلامرضا کمالی  با بیان اینکه؛ عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش بسیار مهمی در کاهش سوزاندن حجم قابل توجهی نفت دارد، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفتن سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌های نفتی را حاصل می نماید.
بر همین اساس بر خود لازم می دانم از تلاش های نیروهای خدوم صنعت نفت گچساران که در شرایط سخت این اقدام مهم را رقم زدند تقدیر و تشکر ویژه نمایم .
وی در تشریح این اقدامات گفت: این اقدامات در حالی انجام شده است که مجموعا در سال ۱۴۰۰ تولید نفت با استفاده از دستگاه های تفکیک گر و فرآورش سیار ۲۵۸ هزار بشکه بوده است اما از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تیرماه در مدت چهار ماه ۲۵۷ هزار بشکه نفت بازیافت شده است.
کمالی با قدردانی از اقدام‌های انجام‌شده در سخت‌ترین شرایط کاری و  آب و هوایی با وجود تحریم های موجود خاطرنشان کرد: کارشناسان این شرکت توانستند تعمیر اساسی ۲۱۸ مخزن تحت فشار درون واحد‌های عملیاتی و تفکیک‌گرهای سرچاهی را با موفقیت به سرانجام برسانند.
وی افزود: دو هزار و ۲۰۸ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در کنار نصب و تعویض ۶۹۴ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها از اقدام‌های ارزشمند دیگر نیروهای عملیاتی نفت و گاز گچساران در همین مدت است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در این مدت ۵۲۲ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و ۱۲۶ مورد  تعویض کوپن‌های ضدخورندگی در راستای کیفیت تولید و افزایش نرخ خوردگی انجام‌ شده است.
کمالی به تعمیر کلی ۳۷۰ مورد دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی،دیزل آتش‌نشانی و دستگاه توربین گازی اشاره کرد و افزود: نیروهای جهادی و عملیاتی  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران موفق شده‌اند ۵۷۲ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را به با موفقیت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون به انجام برسانند.
بیش از ۸۶ هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از عملیاتی‌ کردن بیش از ۸۶هزار فعالیت‌ تعمیراتی، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و پیشگیرانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مردادماه ۱۴۰۳ در این شرکت با هدف افزایش تولید نفت خبر داد.
 غلامرضا کمالی گفت: ۸۶ هزار و ۵۷۹ فقره درخواست کار اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و کالیبراسیون از سوی اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت در واحدهای عملیاتی انجام شده است.
 وی با بیان اینکه انجام کارهای تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی دارد، افزود: در همین زمینه ۱۹۵۸ مورد اصلاحیه در واحدهای مختلف انجام شده است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تعمیر کلی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-104 فشار ضعیف گچساران ۱، ردیف c-101A و C-101B فشار قوی گچساران، ردیف‌های C-401A و C-401B فشار قوی سیاهمکان، ردیف‌های C-702A و C-702C واحد فشار ضعیف گچساران ۳ و ردیف‌های C-403 و c- 405 فشار ضعیف گچساران ۴) را از دیگر عملیات‌های موفقیت‌آمیز این اداره دانست.
کمالی افزود: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰، فشار قوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ سیاهمکان در بخش‌های مختلف مانند برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت سبب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از نیروی کار متخصص داخلی شده است.
 وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکتروموتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ به تعداد ۳۲۰ مورد شده است، گفت: ساخت ۲۹۵ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایزهای مختلف از دیگر موفقیت‌های این شرکت است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به ساخت بیش از ۲۶۰ مورد قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رویس شامل نشت‌بندهای تفلونی، بوش و چرخ‌دنده‌ها اشاره و تصریح کرد: نیروهای صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بیش از ۱۷۵ مورد فلنج از ۴ اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز شده‌اند.
 کمالی تعمیر کلی توربین سولزر گوره و تعمیر اساسی صداگیرهای اگزاست ردیفهای تقویت گاز گچساران۲ را که برای اولین بار در نگهداری و تعمیرات نفت و گاز گچساران عملیاتی گردیده است را از افتخارات فرزندان متخصص عملیات دانسته و انجام اصلاحیه‌های مختلف مانند تلمبه‌های تازه روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، اصلاحیه تعویض لوله، تعمیر ۲۰۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرآیندی در سایزها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران دانست و گفت: فرآیند این عملیات‌ در سال قبل که از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده بود، با حمایت‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر مدیریت‌ها در اداره تعمیرات انجام شد و نقش مهمی در نگهداشت و افزایش تولید نفت و کاهش گازسوزی تأسیسات داشته است شایان ذکر است از اقدامات مهم و حیاتی در امر عملیات ، افزایش ۱۱۵ برابری انجام درخواست کارهای کلاس مختلف و همچنین افزایش ۴۰۰ برابری تهیه کالای ضروری ( خرید و ساخت ) برای واحدها و تجهیزات عملیاتی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده است . در ادامه فعالیتها نیز افزایش ۱۷۰ برابری تهیه شرح کار و شرح نیازها بمنظور رفع تنگناهای عملیاتی در قالب استفاده از بودجه دستورکاری و سایرهزینه ها بوده است و در راستای اقدامات زیست محیطی در سال ۱۴۰۳ نیز افزایش چشمگیر ۱۰۰ درصدی را در نگهداری و تعمیرات بوده است .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در پیامی‌ شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.
 
به گزارش روابط عمومی نفت، متن  پیام مهندس غلامرضا کمالی به شرح زیر است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلا
 
شهادت بزرگ مرد جبهه مقاومت،دکتر اسماعیل هنیه بار دیگر سندی بر حقانیت دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است. اگر چه از دست دادن رهبری چون اسماعیل هنیه برای خانواده‌های داغدار و آواره‌ی فلسطین غمی بزرگ به همراه دارد اما قطعا آن‌ها و تمام آزادی‌خواهان جهان را برای دفاع از آرمان فسلطین و تلاش برای نابودی غده سرطانی جهان، رژیم غاصب، منحوس، جنایتکار و ضد صلح صهیونیستی مصمم‌تر خواهد کرد.
 ترور دکتر هنیه نشانه دیگری برای نزدیک‌شدن به پایان عمر سیاه رژیم صهیونسیتی خواهد بود، و قطعا افتخاری برای حماس و ذلتی برای رژیم جعلی صهیونیستی به حساب خواهد آمد  که ثابت کرد صهیونیست با شهید کردن مبارزان غیور حماس، دستانی بسته در مقابل مشت‌های آهنین فلسطینیان دارد.
در پایان، عروج این اسطوره مقاومت و خدمت‌گذار صدیق و عزیز جبهه مقاومت، مجاهدی خستگی‌ناپذیر و مخلص  را به خانواده بزرگ جهان اسلام، جبهه مقاومت، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و فلسطین، همرزمان و خانواده شهیدپرور ایشان تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌کنیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار