اعلام نرخ شهریه مدارس غیر دولتی

رئیس کارگروه مردمی سازی پروژه مهر و اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اعلام نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴ 03 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عبدی صفایی نیک ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: شهریه مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ بر اساس شاخصه‌هایی همچون اجاره‌بها، هزینه پرداختی به کارکنان، تجهیزات و امکانات، فعالیت‌های تربیتی و آموزشی، مقطع تحصیلی، تورم تعیین شده است.
صفایی نیک افزود: در سامانه کف و سقف شهریه مصوب هر مدرسه مشخص و شورای شهریه هر شهرستان می‌تواند براساس شاخص‌های ذکر شده شهریه هر مدرسه را مشخص کند.
وی خاطرنشان کرد: کف شهریه مصوب مدارس ابتدایی ۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان، متوسطه اول ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌باشد.
این مسئول عنوان کرد: سقف شهریه‌ها بر اساس شاخص‌های ذکر شده هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است و بیش از ۹۵ درصد شهریه مصوب مدارس استان زیر ۱۴ میلیون بوده (البته تعدادی از مدارس متوسطه اول و دوم با توجه به امکانات و شرایط خاص پس از اعتراض به شهریه ابلاغی استان، نرخی بالاتر ازمیانگین استانی دارندکه در سامانه قابل مشاهده است).
صفایی نیک گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل سعی شد که شهریه مدارس هنگام ثبت نام دانش آموز مشخص باشد و بیش از ۹۰ درصد مدارس استان شهریه نهایی آنها هم ابلاغ شده است.
رئیس کارگروه مردمی سازی پروژه مهر و اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: موسسین مدارس می‌توانند نسبت به شهریه نهایی مدرسه خود اعتراض کنند که در صورت تایید اعتراض پوستر شهریه آنها تغییر خواهد کرد.
وی ابراز داشت: مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی موظفند پوستر دریافتی شهریه را پس از امضا و مهر اداره شهرستان در دید عموم در مدرسه نصب کنند.
صفایی نیک تصریح کرد: مدارس غیردولتی دارای یک شهریه مصوب و سه شهریه مکمل و فوق برنامه درسی و تابستانه می‌باشند که پرداخت شهریه مصوب از سوی اولیاء دانش آموز لازم و اجباری و سه شهریه دیگر اختیاری و قرارداد آنها مجزا از شهریه مصوب مدرسه است.
رئیس کارگروه مردمی سازی پروژه مهر و اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به اولیا و موسسین محترم پیشنهاد می‌شود جهت کیفیت بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان، از کلاس‌های فوق برنامه مطابق قوانین ابلاغی و جدا از برنامه رسمی مدرسه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه قرارداد مالی در مدارس غیر دولتی در دو نسخه تنظیم که یک نسخه ممهور به مهر مدرسه و امضا اولیاء و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، تاکید کرد: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی همه مدارس و مراکز غیردولتی در سراسر استان به صورت مستمر مورد نظارت وارزیابی قرار می‌گیرد.
صفایی نیک بیان کرد: مدارسی که در مسیر قانون و سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش حرکت نکنند، شناسایی و فعالیت‌های آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: والدین محترم می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با مراجعه به مدرسه و رؤیت پوستر شهریه یا با وارد نمودن مشخصات مدرسه غیردولتی مورد نظر خود در سامانه (http://My.mosharekatha.ir) قسمت استعلام شهریه از میزان شهریه مصوب آگاهی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: اولیاء گرامی می‌توانند هرگونه شکایت در خصوص شهریه یا سایر تخلفات مدارس غیردولتی را از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی و اداره ارزیابی عملکرد اداره کل و کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق سیزده گانه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار