ابعاد جدید مصوبه جدا شدن بخشی از دنا / ماجرای ارائه اطلاعات غلط به نماینده چیست؟ + فیلم

با توضیحات جدید مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد ابعاد جدیدی از چالش ایجاد شده در خصوص جدا شدن بخشی از دنا و سپردن مدیریت آن به اصفهان روشن شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ 04 August 2024

ابعاد جدید ماجرای جدا شدن بخشی از دنا / بهرامی به کاهدان زد + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در نشست شورای اداری موضوع جدا شدن بخشی از دنا و سپردن آن به اصفهان مورد بررسی و نسبت به اظهارات برخی افراد از جمله سیاسیون و مدیران سابق انتقاد شدید شد.
ماجرای خط راس
سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار در خصوص برخی خبر‌های منتشر شده مبنی بر تغییرات جغرافیایی در دنا گفت: متاسفانه برخی افراد مواردی را مطرح کردند که باعث تکدر خاطر مردم استان شد.
هاشمی مهر افزود: اظهارنظر‌هایی غیر واقعی صورت گرفت که فعلا کاری به آن‌ها نداریم، اما در خصوص تقسیمات کشوری ما یک خطوط مرزی داریم که خط راس بین کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان قلل دنا است که تاکنون هیچ مصوبه‌ی جدیدی در این زمینه نداشته ایم و در این مصوبه محیط زیست هم اتفاق جدیدی در خصوص تغییر مرز صورت نگرفته است.
معاون سیاسی استاندار گفت: انتظار داریم اخبار رسانه‌ها و اظهار نظر‌ها به گونه‌ای باشد که واقعیت را منتشر کند، اما برای آگاهی و اطمینان خاطر مردم استان لازم است همه بدانند که یک وجب از خاک از استان جدا نمی‌شود.
بهرامی به کاهدان زد؟
چالش جدا شدن بخشی از دنا از چند روز پیش در رسانه‌ها مطرح شد، اما پس از آن برخی یادداشت‌ها و واکنش‌ها را موجب شد از جمله محمد بهرامی که مدیر کل محیط زیست استان را متهم کرد که در نشست محیط زیست کشور برای دفاع از حق استان شرکت نکرده است که جاودان خرد مدیر کل محیط زیست توضیح داد که به دلیل حضور در عملیات اطفا حریق جنگل ها و مراتع استان نتوانسته در این نشست حاضر شود، همچنین جلسه مذکور برای ابلاغ مصوبه‌ای بود که مدیریت محیط زیستی بخشی از مناطق حفاظت شده را به اصفهان می‌داد و جاودان خرد و محیط زیست استان به دلیل عدم پاسخگویی و نامشخص بودن نتیجه اعتراض خود و احتمالا برای نپذیرفتن این مصوبه و تعویق اجرای آن در این دو نشست حاضر نشده است.

نکته مهم دیگر اینکه به نظر می رسد عده ای عمدا با ارائه اطلاعات غلط به بهرامی نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در پی اهداف دیگری بوده و هستند !
 آنچه که مربوط به جزئیات ماجرا است در فیلم زیر آماده است.

درخواست کنندگان مصوبه جداسازی دنا چه کسانی بوده آمد؟
اما یک نکته بسیار عجیب دیگر در این نشست بیان و سندی هم ارائه گردید که نشان دهنده درخواست جدا شدن دنای شمالی از کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود اعتبارات و مشکلات حفاظت از این مناطق و هزینه‌های سنگین ان برای کهگیلویه و بویراحمد است.
در توضیحات جاودان خرد مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و با اسرار معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سند و نام مدیر کل درخواست کننده این جدا شدن بخش شمالی دنا بیان شد.
درخواست کنندگان مصوبه جداسازی دنا چه کسانی بوده آمد؟

پای احداث یک سد در میان است؟!
اما پیگیری‌های تابناک کهگیلویه و بویراحمد ابعاد جدیدی از ماجرای جداشدن مدیریت محیط زیستی بخش شمالی دنا از کهگیلویه و بویراحمد را فاش می‌کند!
بر اساس اسناد پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده که استان اصفهان در تدارک احداث یک سد به نام ماندگان در سرچشمه رود خرسان در نزدیکی روستای با همین نام است!
ابهامات محیط زیستی احداث سد خرسان در پایین دست دنا و احتمال تغییرات خطرناک آب و هوایی بر این منطقه حال با بحث احداث سد دیگری در بالادست و بخش شمالی دنا احتمال بروز فاجعه‌ای بزرگ را پررنگ کرده است.
برخی بر این عقیده هستند با کنار هم نهادن پازل‌های مصوبه جدا شدن دنای شمالی از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و سپردن مدیریت این بخش به محیط زیست استان اصفهان در واقع شروع فرایند احداث سد جدید در این منطقه به گونه‌ای که دنانشینان نتوانند در حوزه محیط زیست اعتراض و ممانعتی ایجاد کنند!

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار