بیش از ۴۰ درصد بنزین کشور توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس تامین می‌شود

مدیر عامل شستا گفت:شرکت نفت ستاره خلیج فارس ۴۹ درصد سهام نفت گاز پتروشیمی «شستا» را در اختیار دارد و محصولات راهبردی بویژه بنزین کشور را تامین می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴ 05 August 2024

مصطفی گودرزی
به گزارش خبرنگار «تابناک تهران»، عارف نوروزی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) روز دوشنبه (۱۵ مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن  تبریک به مناسبت روز خبرنگار از پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس خبر داد و گفت: این شرکت از بزرگ‌ترین دارایی‌هایی کشور است که اکنون وارد بازار سرمایه شده است و محصولات راهبردی بویژه ۴۰ درصد بنزین کشور را تامین می‌کند.
 
مدیرعامل شستا با بیان اینکه اهمیت آگاهی و اطلاع‌رسانی مردم و فعالان بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: آگاهی و اطلاع مردم و کسانی که در عرصه بازار سرمایه فعال هستند و اطلاع‌رسانی خبرنگاران و اصحاب رسانه به مردم می‌تواند اثر خوبی داشته باشد.
 
وی در ادامه به جزئیات و اهمیت «شرکت نفت ستاره خلیج فارس» پرداخت و گفت: این شرکت ۴۹ درصد نفت گاز پتروشیمی «شستا» را در اختیار دارد، ۳۴.۵ درصد آن متعلق به صندوق بازنشستگی و باقی سهام متعلق به دولت است. پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده و اکنون محصولات راهبردی مهمی را برای کشور تولید می‌کند.
 
نوروزی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد بنزین کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود که روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال‌ها در این مجموعه تولید می‌شود. این تولیدات سالانه بیش از ۱۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی برای کشور به دنبال دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار