به‌ همت نماینده قم در‌مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

تملک دو باب مغازه در آستان حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)

با رایزنی ها و پیگیری های حجت الاسلام روانبخش، نماینده مردم شریف قم در‌ مجلس شورای اسلامی دو باب مغازه در آستان حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) تملک و معادل آن از سوی شهرداری قم به مالکان زمین تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹ 07 September 2024

به گزارش تابناک قم، پروژه عظیم‌ و بلند مدت طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) به علت عدم تملک ۲ باب مغازه با چالش روبرو شده بود که این تملکات با ورود نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام روانبخش انجام و ادامه طرح به جریان‌ افتاد.

شهرداری قم نیز با اعطا زمین و پرداخت هزینه تملکات این دو باب مغازه را انجام داد تا پس از حدود ۳ سال گِره این طرح باز شود و پروژه به ریل توسعه و‌ پیشرفت خود باز گردد.

حجت السلام روانبخش عنوان کرد: شهرداری و مدیر کل مسکن و شهرسازی قم در تملک این دو مغازه و در اعطای معوض به مالکین نقش موثری ایفا کردند.

عملیات اجرایی ساماندهی پیرامون حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) در محله چهل اختران قم ، از سال ۱۳۸۹ با سفر مقام معظم رهبری به قم تصویب و عملیات اجرایی آن در سه فاز آغاز شد که مقرر گردید یک‌ سوم اعتبارات طرح از دفتر مقام معظم رهبری، یک‌ سوم اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی و یک‌ سوم نیز از اعتبارات استانی باشد.

امامزاده موسی مبرقع" دومین امامزاده بلافصل امام جواد (ع) است. ایشان پس از حضرت فاطمه معصومه (س ) که فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر(ع) می‌باشند از شان و مقام بالایی برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار