مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

افزایش ۱۲ درصدی دانش‌آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای استان تهران

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از افزایش ۱۲ درصدی ورود دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته های نظری به سمت کارآفرینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 20 September 2024

افزایش ۱۲ درصدی دانش آموزان در شته فنی و حرفه‌ای استان تهران

به گزارش خبرنگار تابناک تهران،مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در مصلی صاحب الزمان عج ورامین و در جمع نمازگزاران جمعه ورامین با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانش آموزان اظهار داشت : مردم ورامین قبل و بعد از انقلاب جانفشانی ها و رشادت هایی را برای مسیر انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای فراوان رقم زده اند.

وی با اشاره بازگشایی مدارس افزود: رشد دانش آموزان بر مبنای فطرت و ذات خود این عزیران از اصول اولیه ما است و در این راه ابعاد مختلف این رشد در آموزش و پرورش مد نظر قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کردکشف استعداد های دانش آموزان و پرورش در این راه و سپس شکوفایی آن برای خود فرد و اعتلای جامعه بسیار مهم است و در سند تحول بنیاد آموزش و پرورش به شش بخش رشد اعتقادی و دینی، علمی و فناوری، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی، زیبایی شناختی و هنر و عرصه آخر زیستی و ورزشی از مبانی آن تعریف شده است.

بهرامی در ادامه مطلب بیان داشت: امکانات و تجهیزات، برنامه درسی و مقام معلم سه رکن اساسی فراهم کننده عرصه تربیت است و معلمان ما قطعه هاله ای از رسالت نبوی هستند و معلمان رکن رکین آماده سازی هستند.

وی در خصوص آماده سازی مدارس شهرستان های استان تهران در اندرش و پرورش گفت: از ابتدای مهرماه ۳۳ هزار کلاس درس در شهرستان های استان تهران آماده پذیرش دانش آموزان عزیز هستند و در دولت سیزدهم ودر سه سال گذشته جذب ۱۲۲۸۸ معلم بومی صورت گرفته است و در بحث فضای آموزشی ۵۰ مدرسه در شش ماهه اول سال جاری به ما در شهرستان های استان تهران اضافه شده است و در خصوص ارتقای سرانه آموزشی طبق آمار این سرانه از٣/۸ به ۵/۱۶ درصد ارتقا یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران یادآور شد:در بحث کتب درسی بیش از یازده میلیون جلو کتاب در شهرستان های استان تهران توزیع شده است و ثبت نام ها دانش آموزان نیز در تمامی مقاطع انجام شده است. 

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: در مقطع متوسطه دوم افزایش دوازده درصدی از رشته های نظری به سمت کارآفرینی رفته است امسال در بحث مبانی فکری و اعتقادی نماز جماعت در تمامی مدارس انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار