آموزش همیاران آب به مشترکین بد مصرف تهرانی

گروه استان‌ها-همیاران آب شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران راه های صرفه جویی در مصرف آب را به مشترکین بد مصرف آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ 23 September 2024

به گزارش تابناک «تهران» به نقل از روابط عمومی آبفا شرق استان، تهران،زیاده روی در مصرف آب از بزرگترین معضلات بشر است، از این رو بهینه سازی مصرف آب منازل بسیار اهمیت دارد.آب از منابع طبیعی است که از آن مصارف زیادی میشود پس حفظ و نگهداری آن بسیار مهم است. 

آب شیرین، تمیز و پاک از ابتدای حیات به قدری اهمیت داشته که تمام تمدنهای اصلی در نزدیکی رودها در سراسر جهان شکل گرفته اند.

در واقع رودخانه آب شیرین نقش مهمی در توسعه شهرهای بزرگ داشته است. آب برای حیات ضروری است، به اندازه هوا برای زندگی و حیات موجودات زنده واجب است. 

از این رو با توجه به اینکه ایران در یک اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته و دمای هوا اخیرا دو درجه افزایش پیدا کرده و میزان بارشها نیز کاهش چشمگیری داشته پس بحث بهینه سازی مصرف آب را باید جدی گرفت.

از آنجائیکه کشور ما با بحران خشکسالی مواجه میباشد مردم و دولت باید در بخشهای خانگی، صنعتی، کشاورزی، تجاری با کمک هم از هدر رفتن آب ممانعت کنند. 

مرتضی حیدری مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در این خصوص اظهار داشت : با توجه به وضعیت نامناسب منابع آبی و افزایش مصرف آب در شهرهای تحت پوشش ، همیاران آب با مراجعه به منازل مشترکین بد مصرف ضمن تذکر به این مشترکین و ارائه اخطار ، راه های مصرف صحیح آب را به آنها آموزش داده و بروشورهای صرفه جویی در مصرف را به آنان ارائه می‌دهند تا مشترکین بتوانند با آموزش صحیح آب، مصرف خود را کنترل کنند. 

وی افزود :شست و شوی بی رویه ، شستشوی محوطه ساختمان و پیاده رو ، شستشوی فرش ، آبیاری فضای سبز ، شستشوی خودرو از مصادیق مصرف بی رویه آب است که این امر موجب افزایش سرانه مصرف و کمبود آب در شهرها می‌شود. 

مدیر روابط عمومی آبفا شرق استان تهران تصریح کرد:اهمیت صرفه جویی در آب به حفاظت از این منبع حیاتی و ساختن آینده ای پایدارتر کمک می کند. افزایش میزان مصرف آب به ویژه در کشاورزی، صنعت و خانه باعث کاهش سریع منابع آب می شود. با صرفه جویی در مصرف آب می توان از هدر رفت این منبع ارزشمند جلوگیری کرد و از بروز بحران های آبی در آینده جلوگیری کرد.

حیدری یادآور شد:همه ما باید اهمیت آب در زندگی و مشکلاتی که در کمبود آب با آن روبرو هستیم درک کنیم. دولت و سازمان های مردم نهاد در مورد اهمیت آب و نحوه صرفه جویی در مصرف آب در زندگی روزمره، اطلاع رسانی کنند. آب با ارزش است و نباید آن را هدر دهیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد:آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از عموم مردم عزیز تقاضا دارد ضمن همکاری با این شرکت در مصرف صحیح آب، مراتب مصارف بی رویه و همچنین انشعابات غیرمجاز را به شماره تلفن ۱۲۲ و یا امور آب و فاضلاب مستقر در شهرها بعنوان همیار آب اعلام‌نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار