سال فرهنگ و اقتصادمظلوم واقع شد

ذهن دولت تنها به گفتگو ها معطوف بود
کد خبر: ۱۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ 10 March 2015

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: عزمی برای تحقق شعار سال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد وجود نداشت به طوریکه امسال، سال مظلومیت اقتصاد و فرهنگ بود.

به گزارش ایسنا؛ "احمد آریایی نژاد" اظهار کرد: نمی توان کسی را برای عدم تحقق شعار سال متهم کرد چراکه همه در این امر دخیل هستیم و متاسفانه در این زمینه کم کاری شده است.

وی تصریح کرد: ذهن دولت هم تنها معطوف به گفتگو ها شد و از اقتصاد مقاومتی غافل ماند، در بحث فرهنگ هم که مشکل داریم به طوریکه در حال حاضر فرهنگ عمومی دچار چالش و تغییراتی بر خلاف نظر اسلام شده و با آنچه مدنظر اسلام است فاصله گرفته ایم.

آریایی نژاد با بیان اینکه در آستانه صدور مجوز تک خوانی خانمها در کشور هستیم، ابرازتاسف کرد:  تاکنون این کار صورت نگرفته اما طرح این مساله هم درست نیست همچنین با اشتغال خانمها در جامعه بهره برداری اقتصادی از آنها صورت می گیرد، استفاده از خط و زبان بیگانه در جایی که نیاز نیست و حتی مضر است و به کار بردن نمادهای ساختمانی که نامناسب است از جمله مواردی است که نشان از عدم تحقق شعار سال دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه کار ویژه و خارق العاده ای در زمینه تحقق شعار صورت نگرفته و گاهی در بعضی قسمت ها عقب نشینی و عقب گرد داشتیم، در حالیکه اصل اسلام استکبار ستیزی است برخی به دنبال کنار آمدن با دنیای استکبار هستند که این امر ولایت پذیری را زیر سوال می برد.

آریایی نژاد با تاکید بر اینکه برنامه مشخصی برای به عمل درآوردن اهداف انقلاب وجود ندارد، توصیه کرد: سال آینده سه قوا هر شعاری که برای سال 94 مطرح شد باید قبل از زدن بنر و گفتن شعر برنامه در جهت خواسته مقام معظم رهبری ارائه دهند و بگویند از ابتدا تا انتهای سال چه چشم اندازی را پیش رو خواهیم داشت و آخر سال برنامه ها را مرور کنند.

وی با بیان اینکه بی برنامگی از مشکلات اصلی در راستای عدم تحقق شعار است، تصریح کرد: افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، توجه به صنعت، کشاورزی و در مجموع خدمات دانش بنیان و استفاده از علوم جدیدی که ایرانی ها به آن دست یافته اند و تجاری کردن آنها و عدم اسراف و تبذیر مجاری است که می توان در اقتصاد به کار گرفت. به عنوان مثال تعلق بهره بانکی به سپرده ها نوعی سم برای تولید است که متاسفانه دولت و مجلس کاری برای رفع این معضل نکرده اند.

آریایی نژاد اضافه کرد: از کار فرهنگی نباید انتظار زود جواب دادن را داشت اما به نظر نمی رسد قدمهایی در این زمینه برداشته شده باشد بنابراین باید مسیری برای تحقق آن باز کنیم.

وی معتقد است: جشنواره فیلم فجر که برای پاسداشت پیروزی انقلاب و یاد شهدا برگزار می شود چیزی مغایر با اهدافش است و مسئولان برای خنثی کردن این نقیصه جشنواره فیلم مردمی عمار را برگزار می کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه عملکرد در حوزه فرهنگ سیر قهقرایی داشته است، خاطرنشان کرد: برخی افراد با عملکردشان نه تنها باعث اعتلای نظام و خواست شهدا نمی شوند بلکه به نوعی با انجام امور فرهنگی مقابله می کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار