مرکزی ویژه نگهداری معتادان دارای بیماری خاص ایجاد شود

استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی و فعالیت مرکز نگهداری و درمان معتادان ماده 16، بر تکمیل نواقص این مرکز تاکید کرد و خواستار ایجاد مرکزی ویژه نگهداری معتادان دارای بیماری خاص شد.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 29 October 2015
به گزارش تابناک تبریز؛دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با قدردانی از تلاشگران این عرصه، اظهار داشت: همان‌طور که به مردم وعده داده بودیم استان را از نظر اعتیاد به وضع مطلوب برسانیم، امروز این وعده در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان این که در دوره گذشته عزم جدی و همگانی برای مبارزه با اعتیاد وجود نداشت، افزود: امروز اهداف ما در حال تحقق یافتن است و دستگاه‌های مسوول از همه ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده می‌کنند.

جبارزاده از وحدت و صمیمیت دستگاه‌های استان به ویژه همراهی و هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات استان قدردانی کرد و گفت: آذربایجان شرقی در سایه این تلاش‌ها استانی ناامن برای سوداگران مرگ است.

استاندار آذربایجان شرقی اقدامات نیروی انتظامی در کشف و انهدام باندها و کارگاه‌های تولید و توزیع مواد مخدر را ارزشمند و بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این اقدامات باید به نحو مطلوب انعکاس یابد.

دکتر جبارزاده در ادامه مرکز درمان و نگهداری معتادان ماده 16 استان را در بین مراکز دیگر بی‌نظیر دانست و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مرکز، گفت: دستگاه‌های مسوول در استمرار فعالیت این مرکز و تکمیل نواقص آن نیز اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به این که مرکز ماده 16 بدون اعتبارات دولتی و با کمک منابع داخلی دستگاه‌ها ساخته شده است، افزود: باید کمک کنیم تا ظرفیت این مرکز به یک‌هزار نفر افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز نگهداری افراد بی‌خانمان (شیلتر) در سطح شهر تبریز، تاکید کرد: فعالیت این مراکز به ویژه مراکز نگهداری معتادان زن باید شبانه‌روزی باشد.

وی با بیان این که نگهداری معتادان دارای بیماری خاص در کنار سایر معتادان و یا حضور آنان در سطح جامعه خطرناک است، افزود: باید در کنار مرکز ماده 16 مرکز دیگری ویژه نگهداری این نوع از معتادان ایجاد شود.

جبارزاده همچنین بر ایجاد مرکز حرفه‌آموزی معتادان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد و با اشاره به درخواست اعتبار برای توسعه اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی در مرند، افزود: اعتبارات دولتی نمی‌تواند پاسخگوی این امر باشد و باید از منابع دیگر استفاده شود.

وی افزود: با توجه به موافقت دستگاه قضایی با فروش و انتقال زندان تبریز و آمادگی شهرداری برای خرید زمین این زندان، باید از این فرصت برای تکمیل و توسعه اردوگاه حرفه‌آموزی استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارایه راهکارهای علمی پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و خواستار همکاری دانشگاه‌ها، دستگاه قضایی و آموزش و پرورش در این زمینه شد.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان سالم‌ترین شهر ایران، گفت: یکی از مولفه‌های سالم بودن، نبود معتاد متجاهر در سطح شهر است که باید تلاش کنیم این خصوصیت در تبریز حفظ شود.

جبارزاده همچنین از شهرداری تبریز خواست طبق قانون 10 درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در زمینه آموزش جوانان و پیشگیری از اعتیاد هزینه کند.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان نیز خواست در انعکاس اخباری که با حیثیت اخلاقی جامعه در ارتباط است دقت بیشتری داشته باشند، چرا که گاهی انعکاس یک خبر نادرست باعث به هدر رفتن تمام زحمات می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
ما نفهمیدیم بلاخره اعتیاد جرم است یا بیماری؟؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار