ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در قائم‌شهر/‌فعالیت یک کانون خاص‌

هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا در زمینه سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی بتواند به نتیجه‌ مطلوبی برسد.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 03 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، شهرداری‌ها با بنا نهادن تابلو‌های تبلیغاتی به‌دنبال اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و درآمدزایی هستند، در همین زمینه روابط عمومی و زیباسازی شهرداری‌ها نیز همه تلاش خود را در زیبایی و سلامت شهر به‌کار می‌بندند.

اما از زمانی که تابلوهای تبلیغاتی سودآوری مناسبی برای شهرداری‌ها داشت، دست دلالان دراز شد؛ شهرداری قائم‌شهر نیز چند سالی است که با مشکلاتی از این دست، دست و پنجه نرم می‌کند.

یکه‌تازی تعداد معدودی از کانون‌های تبلیغاتی در شهرداری، زیبایی شهر و منابع درآمدی شهرداری را تحت تاثیر قرار داده است.

مدت‌ها موضوع تخلفات تابلو‌های تبلیغاتی در صحن شورا مطرح می‌شود اما نتیجه لازمی در این زمینه تاکنون به‌وجود نیامده است.

هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا در زمینه سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی بتواند به نتیجه‌ مطلوبی برسد.

* مطالعات بر محل قرارگیری تابلوهای تبلیغاتی

رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی با بیان اینکه تابلو‌های تبلیغاتی از روابط عمومی به واحد زیباسازی شهرداری منتقل شد تا زیبایی شهر با وجود تابلوهای تبلیغاتی تحت شعاع قرار نگیرد، گفت: واحد زیباسازی شهرداری گزارش‌های لازم درباره قراردادهای تابلوهای تبلیغاتی به شورای اسلامی شهر اعلام کرد.

سعید میرزایی با اشاره به اینکه تنها یک کانون تبلیغاتی با توجه به اینکه قرار داد آن به پایان رسیده است، هنوز در سطح شهر فعالیت می‌کند، افزود: باید برای شرکت مربوطه درباره تمدید قرارداد تعیین و تکلیف لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید درباره قرار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی مطالعات انجام شود، بیان کرد: باید کارشناسانی برای مطالعه انتخاب شوند تا در سطح شهر با نظر کارشناسی آنها، درج تابلوهای تبلیغاتی شکل گیرد.

میرزایی اضافه کرد: با نظر کارشناسی برای محل تابلوهای تبلیغاتی باید درباره قابلیت تمدید کانون‌های تبلیغاتی و قیمت آن نیز بررسی‌های لازم انجام شود.

* تابلوهای سطح شهر فاقد پیام فرهنگی هستند

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قائم‎شهر درباره قرار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر تصریح کرد: باید در روابط عمومی شهرداری کمیته‌هایی درباره قرار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی شکل گیرد تا عدالت در میان تمامی کانون‌های تبلیغاتی انجام شود.

علی غفوری با اشاره به اینکه شهرداری قائم‌شهر با توجه به داشتن تعداد بسیاری تابلوی تبلیغاتی در سطح شهر، از پیام‌رسانی فرهنگی محروم است، متذکر شد: باید شهرداری از تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی برای درج پیام فرهنگی استفاده کند.

* درآمدزایی شهرداری از تابلوهای تبلیغاتی

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قائم‌شهر با بیان اینکه شهردار با سلیقه شخصی کار می‌کند و به‎عنوان عضو شورا به آن احترام می‌گذارم، بیان کرد: شهردار تابلوهای تبلیغاتی را از روابط عمومی به واحد زیباسازی شهرداری منتقل کرد که باید در بودجه سال آینده تصمیمات لازم در کمیسیون بودجه شورا انجام شود.

احسان اسماعیلی با اشاره به اینکه باید شهرداری از تابلوهای تبلیغاتی درآمدزایی کند، افزود: می‌توان با قرارداد مناسب،حقوق تعدادی از پرسنل شهرداری از درآمد تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر مهیا ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید محل تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر به چهار نقطه تقسیم شود، تصریح کرد: برای قیمت‌گذاری مناطقی که برای تابلوهای تبلیغاتی تفکیک می‌شود، باید کارشناسی‌های لازم اعمال شود.

اسماعیلی متذکر شد: یکی از کانون‌های تبلیغاتی که با توجه به پایان قرارداد در سطح شهر همچنان فعالیت تبلیغاتی انجام می‌دهد، باید تکلیفش مشخص شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر درباره قرارداد تابلوهای تبلیغاتی، متذکر شد: در گذشته زمان قرارداد تابلوهای تبلیغاتی به‌مدت پنج سال بود اما اکنون باید این زمان به دو سال تغییر پیدا کند.

بهنام طیبی ادامه داد: اگر قرارداد تابلوهای تبلیغاتی به‌مدت یک‌سال انجام شود، تمامی پرسنل شهرداری هر سال برای تمدید قرارداد با حجم کاری بسیاری مواجه می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تا سال آینده بسیاری از کانون‌های تبلیغاتی قراردادهای‌شان با شهرداری به اتمام می‌رسد، گفت: باید با کارشناسی لازم و مطالعات دقیق، قرارداد تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر انجام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار