همایش ملی تعزیه در اردکان برگزار می‌شود

کد خبر: ۱۲۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 07 November 2015

به گزارش تابناک یزد،فرماندار اردکان از برگزاری اولین همایش ملی تعزیه در روستای توت بخش خرانق خبر داد و گفت: این همایش فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری این منطقه است.

حسین اسماعیلی اظهار کرد: عشق و علاقه به ائمه اطهار (ع) در عمق وجود شیعیان ریشه دوانده و این عقیده و ایمان سبب شده است که دشمنان احساس خطر کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام را هدف قرار داده‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما معرفی چهره حقیقی اسلام به جهانیان است.

اسماعیلی با تأکید بر لزوم هوشیاری جوانان ابراز داشت: دشمنان درصدد هستند با هدف قرار دادن اذهان جوان، عقاید مذهبی را در جامعه کمرنگ کنند.

وی ابراز داشت: در این خصوص مسئولان وظیفه دارند با برنامه‌ریزی مناسب جوانان را جذب فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی کنند تا بتوانیم با اتحاد و همدلی توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کنیم.

فرماندار اردکان گفت: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این منظور برگزاری اولین همایش ملی تعزیه‌خوانی کشور در روستای توت بخش خرانق است.

وی زمان برگزاری این همایش را ششم تا یازدهم آذرماه سال جاری عنوان و تصریح کرد: هنر تعزیه مخاطبان بسیاری در کشور داشته و هنر یکی از ماندگارترین راه‌های ارتباط با جامعه هدف است.

اسماعیلی ابراز داشت: برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام عاشورا و سیره اهل‌بیت (ع) است.

وی با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری این منطقه ادامه داد: همچنین از این فرصت می‌توان برای جذب توریست مذهبی بهره برد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار