همایش مدافعان حرم حضرت زینب(س) دراردبیل

همایش مدافعان حرم حضرت زینب(س) با حضور گسترده مردم ولایی و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 08 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حجت‌الاسلام حسین نوری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل عصر امروز در همایش مدافعان حرم حضرت زینب(س) در محله پیرمادر اردبیل اظهار داشت: امروز مدافعان حرم حضرت زینب(س) نیز از درس آموختگان مکتب امام حسین(ع) هستند.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم که امروز در دفاع از مرزهای اعتقادی و خاکی اسلام ناب محمدی (ص) عاشورایی می‌جنگند و گاهی به شهادت می‌رسند، حمایت مادی و معنوی از این افراد وظیفه‌ای همگانی است و باید به این امر توجه جدی داشته باشیم.

نوری با اشاره به نقش تاثیرگذار حضرت زینب(س) و امام سجاد در تداوم قیام و فلسفه عاشورا بیان کرد: امام سجاد(ع) 35 سال پس از واقعه کربلا در قید حیات بودند که تمامی تلاش وی در این مدت شناساندن نهضت عاشورا با اشکال مختلف بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل گفت: علاوه بر تبیین فلسفه قیام عاشورا، بیان معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب دعا از دیگر اقدامات مهم امام سجاد(ع) بود که اثر ارزشمند صحیفه سجادیه یکی از مهمترین آثار این امام گرانقدر در این زمینه است.

نوری تربیت شاگردان مختلف در مکتب عاشورا را از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) در راستای اشاعه فلسفه قیام خونین کربلا دانست و افزود: نهضت عاشورا برای تک تک سنین مختلف جامعه ما معلمان بزرگی دارد از حبیب بن مظاهر گرفته تا حضرت قاسم بن حسن(ع) که درس ولایتمداری و ایستادن بر سر ارزش ها را به ما آموخته اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ایشون (حسین نوری) چرا خودشون تشریف نمی برن سوریه با اینکه اینهمه از فضیلت این کار آگاهی دارن؟!!!
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار