نهاوند؛پیشگام درازدواج آسان

ازدواج آسان 136 زوج نهاوندی با تاسی به سیره علوی و فاطمی
کد خبر: ۱۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ 12 March 2015

 مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 136 زوج نهاوندی با کمک مجمع خیرین ازدواج نهاوند به شیوه ازدواج آسان برگرفته از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا؛ آیت صالحی در شورای برنامه ریزی امور جوانان شهرستان نهاوند افزود: مجمع خیرین ازدواج برای نخستین بار در استان با هدف اشاعه فرهنگ ازدواج به شیوه فرهنگ علوی و فاطمی در اوایل سالجاری در شهرستان نهاوند تشکیل شد.

وی گفت: از زمان آغاز بکار این مجمع تاکنون 136 زوج نهاوندی در 9 همایش در آستان شاهزاده محمد این شهرستان آغاز زندگی مشترک خود را به شیوه ازدواج آسان و با تاسی از سیره علوی و فاطمی جشن گرفتند.

وی برگزاری همایش خیرین ازدواج را از جمله برنامه های این مجمع عنوان کرد و گفت: به منظور جلب حمایت های مادی و معنوی خیرین در راستای ترویج ازدواج آسان ، چندی پیش همایشی برگزار شد که در این همایش دو میلیارد و 300 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در ازدواج آسان فرهنگ سازی در خصوص شیوه ازدواج با فرهنگ علوی و فاطمی است افزود: هدف مجمع خیرین برای ترویج ازدواج آسان در راستای تاکید دین مبین اسلام بر ساده برگزار کردن آیین ازدواج است به طوریکه برخی از زوج ها پس از ازدواج به عضویت این مجمع در می آیند تا از این طریق به ترویج ازدواج آسان در جامعه کمک کنند.

صالحی به مشوق های در نظر گرفته شده برای این نوع ازدواج اشاره کرد و گفت:پایین بودن مهریه زوجین عمده ترین ملاکی است که در بحث ازدواج آسان مد نظر قرار می گیرد به طوری که مهریه زوجین باید زیر 14 سکه قید شده باشد

وی گفت: این مجمع برای حمایت از ازدواج آسان،علاوه بر اهدای سکه و سه قلم کالای اصلی جهیزیه به زوجین آنان را به مدت یک هفته به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می کند و در بهترین مراکز اقامتی اسکان می دهد.

وی در ارتباط با هزینه های صرف شده جهت کمک به ازدواج آسان جوانان گفت: با همکاری خیرین نهاوند، نهاوندی های مقیم تهران و همچنین خیرین مشهدی تاکنون بیش از چهار میلیارد و هشتصد میلیون ریال صرف امور ازدواج آسان شده است .

وی افزود: ازدواج آسان هشت زوج دیگر برای اسفند ماه جاری پیش بینی شده بود اما به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه این برنامه به فروردین ماه سال آینده پس از ایام فاطمیه دوم موکول شد.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار