ایجاد تعادل بازار کار و رشته‌های دانشگاهی

کد خبر: ۱۳۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 16 November 2015

استاندار البرز بر لزوم ایجاد تعادل بین بازار کار و رشته‌های دانشگاهی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را افراد جویای کار تشکیل می‌دهند گفت: ایجاد تناسب بین رشته‌های علمی و بازار کار باید در مراکز دانشگاهی بنا نهاده شود و دانشگاه‌ها بخشی از رسالت امنیت شغلی در رشته‌های تحصیلی را فراهم نمایند تا انقلابی در کارآفرینی رقم زده شود.

وی با بیان اینکه مدرک‌گرایی و تصور پشت میزنشینی باید تغییر پیدا کند، افزود: صِرف داشتن مدارک عالی علمی، دلیل بر سواد و آگاهی نیست و متأسفانه ارتقاء دانش و کسب علم جای خود را به ماراتن دریافت مدارک علمی داده است.

طهایی با تأکید بر ضرورت تغییر در باور پشت میزنشینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تصریح کرد: فارغ‌التحصیل باید صاحب طرح و ایده برای کارآفرینی باشد و در کنار کسب مدرک، فن و اصول حرفه‌ای کار را نیز آموخته باشد.

وی اصل اقتصاد آموزش‌عالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بررسی بازار کار و نیاز به رشته‌های تحصیلی موجود از جمله سیاست‌هایی است که دانشگاه‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار البرز با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که به حرفه‌آموزی نیازی ندارد، ادامه داد: به روزرسانی علوم در هر موقعیت و جایگاهی از اصول اساسی برای پیشرفت در کارها است.

وی توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در جای جای استان را سبب‌ساز افزایش سطح مهارت‌ها و رفع بخشی از موانع کاریابی قلمداد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار