برگزاری همایش «3 ساله‌‌های حسینی» در تنکابن

رئیس اداره بهزیستی تنکابن از برگزاری همایش سراسری و بزرگ عزاداری «سه ساله‌‌های حسینی» ویژه کودکان دختر و بانوان در تنکابن خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 17 November 2015
ولی شمسی  گفت: همایش سراسری عزاداری سه ساله‌های حسینی ویژه عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) با برنامه‌ریزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح امروز (سه‌شنبه) در مصلی بزرگ شهید بهشتی شهرستان تنکابن آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: این همایش بزرگ فرهنگی با همکاری ستاد نماز جمعه و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در شهرستان، دفتر امور بانوان فرمانداری ویژه تنکابن، شورای اسلامی شهر و شهرداری تنکابن، واحدهای مشارکت، کانون توسعه همیاری مهدهای شهرستان، امور اجتماعی، واحدهای فرهنگی، اداره بهزیستی تنکابن برگزار می‌شود و حضور عموم بانوان و کودکان و نوجوانان دختر در این همایش آزاد است.

شمسی تصریح کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر آموزش و انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به‌ویژه فرهنگ عاشورایی که فرهنگ ایثار و شهادت شاخصه اصلی آن و ترویج انسان‌دوستی و آزادگی از جمله ویژگی‌های آن است، این همایش با هدف آشنایی و نزدیکی بیشتر نسل آینده به این معارف دینی مذهبی و شناخت بهتر آن‌ها از سیره‌ ائمه اطهار و شهدای صدر اسلام تا امروز به نحوی که برای کودکان و نوجوانان دارای جاذبه‌های لازم باشد برگزار می‌شود.

وی برگزاری برنامه‌های جنبی از جمله نقاشی کودکان، قصه‌خوانی و نقالی مصائب اهل‌بیت (ع) در اسارت بعد از عاشورا و شهادت حضرت رقیه (س) در کنار عزاداری را مهم‌ترین عناوین همایش در مصلی شهید بهشتی تنکابن عنوان کرد.

رئیس اداره بهزیستی تنکابن خاطرنشان کرد: امسال و در ایام محرم و به صورت شهرستانی برنامه‌های خوبی توسط این اداره برگزار شد که عزاداری و دسته‌روی کودکان حسینی در سطح شهر تنکابن و نیز برگزاری نهمین همایش بزرگ عزاداری کودکان حسینی در مصلی شهید بهشتی از جمله مهم‌ترین آن‌ها بودند.

وی از برگزاری عزاداری بزرگ بانوان زیرپوشش بهزیستی در اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مراسم باشکوه با عزاداری و سخنرانی در اربعین حسینی امسال و در سالن اجتماعات بهزیستی تنکابن برگزار می‌شود.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار