رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

تحریک افراد برای ادامه اعتراضات جرم است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه تحریک افراد برای ادامه اعتراضات قانوناً جرم تلقی می‌شود، گفت: هر گونه تبانی علیه امنیت عمومی مردم جرم تلقی و قانونگذار برای اینها مجازات در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 17 November 2015

به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، حکمتعلی مظفری در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت قانونی همه جانبه و بسترسازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در بحث کاندیداتوری، تمام توان خود را برای پیشگیری و کاهش جرایم انتخاباتی به عمل خواهد آورد.

وی ادامه داد: جلسات مشترکی با حضور شورای ستاد پیشگیری به اتفاق نمایندگان ستاد انتخابات و هیئت نظارت با ائمه جمعه تشکیل و دغدغه‌هایی که در نظام وجود دارد را به ائمه جمعه منتقل تا آنها نیز در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به همدلی و  وحدت توصیه کنند و با هشدارهایی که می‌دهند اجازه ایجاد زمینه به جریانات را ندهند.

مظفری افزود: جلسه‌های توجیهی با حضور فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شود و از نامزدهای انتخاباتی دعوت به عمل آید و عناوین مجرمانه تذکر داده شود و بروشورهای تخلفات انتخاباتی تهیه و برای آگاهی از جرائم انتخاباتی اختیار کاندیداها قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه تحریک افراد برای ادامه اعتراضات قانوناً جرم تلقی می‌شود، بیان داشت: هر گونه تبانی علیه امنیت عمومی مردم جرم تلقی و قانونگذار برای اینها مجازات در نظر گرفته است و با این افراد قانون برخورد می‌کند.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی آذربایجان در ابتدای جلسه با اشاره به تخصیص شعب اختصاصی جهت رسیدگی به جرائم انتخاباتی در تمام حوزه‌های قضایی اعم از دادسراها و دادگاه‌های کیفری 2 مستقر در سطح استان اشاره کرد و گفت: در خصوص تخصیص این شعبات نیز اطلاع رسانی انجام گرفته است.

رضا مسعودی‌فر ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص پاسخگویی به استعلامات سوابق کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط دستگاههای مخاطب استعلام (سازمان زندانها، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادسرای ویژه روحانیت) حسب دستور دادستان کل کشور صورت پذیرفته است.

در ادامه جلسه نمایندگان پلیس فتا و سپاه عاشورا نسبت به ارائه گزارشی در مورد جو انتخاباتی و تخلفات انتخاباتی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار