جشنواره موسیقی معلولان سال آینده در گیلان برگزار می‌شود

کد خبر: ۱۳۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 19 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: رحیم تکاملی، معاون توانبخشی بهزیستی گیلان امروز(28 آبان) در مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره تئاتر معلولان«مارلیک» در این اداره کل اذعان کرد: جشنواره امسال با استقبال گروه‌‌های تئاتر همراه بود و این گروه‌ها شامل بازیگران با معلولیت‌های مختلف هستند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر معلولان مارلیک امسال برای سومین سال در گیلان برگزار می‌شود افزود:‌ فقط 2 الی سه استان این جشنواره را برگزار می‌کنند که گیلان یکی از آنهاست و توانسته است اعتباری را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری اخذ کند.

 

تکاملی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بین معلولان تصریح کرد: جشنواره موسیقی معلولان سال آینده در گیلان اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به تاکید بهزیستی کشور بر هنر معلولان گفت: در این راستا مربیان 21 مرکز روزانه بهزیستی گیلان در دوره آموزشی هنرهای تجسمی شرکت کردند تا بتوانند مفاهیم را به معلولان انتقال دهند.

 

تکاملی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌های هنری نگرش جامعه نسبت به معلولان را تغییر داده و شرایطی را فراهم می‌آورد تا معلولان توانایی‌های خود را به نمایش درآورند.

 

در ادامه علیرضا پارسی، دبیر جشنواره تئاتر معلولان«مارلیک» گیلان اظهار کرد: با اعلام فراخوان 37 نمایش با موضوعات اجتماعی و اهداف بهزیستی به دبیرخانه سومین جشنواره مارلیک ارسال شد.

 

وی ادامه داد: از این تعداد 24 نمایش مورد بازبینی قرار گرفت که در نهایت 9 تئاتر به مرحله پایانی این جشنواره راه یافتند.

 

پارسی افزود: این نمایش‌ها از شهرستان‌های لنگرود، صومعه سرا و رشت است که طی سه روز(7،8 و 9 آبان) در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به نمایش در می‌آید.

 

وی با بیان اینکه 70 درصد بازیگران تئاترها، معلولین هستند افزود: 2 تئاتر خیابانی، سه تئاتر کودک و چهار تئاتر بزرگسال است.

 

دبیر جشنواره تئاتر معلولان«مارلیک» گیلان اظهارکرد: حضور گروه‌های تئاتر وکیفیت تئاترهای ارائه شده در این دوره بسیار بالاتر از دوره‌های گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار