آگاهی بهترین راه پیشگیری از اعتیاد است

کد خبر: ۱۳۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 21 November 2015

کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از اعتیاد، افزایش آگاهی خانواده‌ها است که باید در این زمینه دستگاههای اجرایی کمک کنند.

حسین صمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به اینکه خانواده‏ها نقش بسزایی در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان دارند، اظهار کرد: خانوادهها باید فرزندانشان را در برابر اعتیاد واکسینه کنند؛ چراکه بیتوجهی خانوادهها راه را برای سودجویان باز میکند.

وی افزود: آمارها حاکی است که در ایران از هر 10 نفر مبتلا به سرطان ریه، 9 نفر از آنها به دلیل مصرف دخانیات به این بیماری مبتلا شدهاند.

کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، یکی از دلایل اعتیاد در نوجوانان و جوانان را، داشتن حس کنجکاوی دانست و گفت: تفریح و لذتطلبی در نوجوانان و جوانان از جمله دلایل گرایش این قشر از افراد به سمت اعتیاد است.

صمدی خاطرنشان کرد: یکی از راههای کاهش اعتیاد در جامعه، تغییر سبک زندگی توسط پدر و مادرها است؛ چراکه با انجام این کار، بدون شک نوع تفریح در خانواده نیز تغییر پیدا میکند.

وی با اشاره به اینکه هر روز ماده مخدر جدیدی وارد جامعه میشود، ادامه داد: گل، نوعی ماده مخدر جدیدی است که مصرف آن در میان نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده است.

کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرزیادآورشد: مصرف این ماده مخدر، نه تنها سلول های خاکستری مغز را نابود میکند، بلکه با گذشت زمان بسیاری از بخشهای بدن تحت تاثیر این ماده قرار میگیرد.

صمدی تصریح کرد: در حال حاضر جلوگیری از مصرف بعضی از دخانیاتی چون قلیان آنطور که باید و شاید جدی گرفته نمیشود و این موضوع باعث گسترش پیدا کردن مصرف آن در میان نوجوانان و حتی بانوان شده است.

وی افزود: هماکنون هر شش ثانیه، یک نفر در دنیا بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست میدهد.

صمدی یادآورشد: آمارها حاکی است که 260 میلیون معتاد در دنیا وجود دارد که آماری نگران کننده است و می طلبد که نگاه ویژهای به این موضوع داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگر خانوادهها نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان کمرنگ کنند، بدون شک اعتیاد، فرزندان آنها را می‏بلعد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار