کاهش اعضای شوراهاکمک به کیفی‌سازی کارها

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: کاهش جمعیت شوراهای شهر و روستا براساس مصوبه قانونی مجلس، به ارتقای کیفی کارها کمک کرده و زمینه ارتقای سطح تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری کارها را به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 04 December 2015

سالار شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ضعفی که به دلیل تعدد و کثرت نمایندگان پارلمان محلی در روند تصمیم‌گیری مشاهده می‌شود، سبب شد شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس تصمیم به تعدیل تعداد اعضای شورای شهر به ویژه در مراکز استان‌ها بگیرند به‌طوری‌که در استان اردبیل با کاهش تعداد اعضای شورای شهر قطعاً سطح پیگیری کارها و تصمیم‌گیری‌ها ارتقا پیدا می‌کند .

وی با بیان اینکه با کاهش اعضای شوراها تصمیم‌گیری‌های کارشناسی و اقدامات مؤثر خروجی مناسبی را به همراه دارد و بسیاری از ضعف‌ها برطرف می‌شود، تصریح کرد: باقی ماندن انتخاب شهردار در حیطه اختیارات شوراها سبب شده برخی‌ها به جای محدود کردن اختیارات شوراها به فکر افزایش دامنه اختیارات آنها باشند که اقدامی مثبت و تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: شهردار اردبیل با حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و توانمندی‌های به وجود آمده در این حوزه سعی دارد تا به هر شکل ممکن زمینه و بستری را فراهم کند تا بیش از هر زمان دیگر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در حوزه اقدامات را کیفی و زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کند.

شاکر افزود: ما بر این باوریم که حدود و اختیارات اعضای شوراها باید از حد هیئت مدیره شهرداری‌ها خارج شده و به سطحی بالاتر ارتقا یابد تا امکان تصمیم‌گیری مناسب در حوزه‌های اجرایی و افزایش توانمندی‌ها به معنای واقعی به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌امیدواریم در کمتر از دو سال باقی مانده از عمر شورای چهارم، عملکرد این شورا در مسیر ترمیم و جبران کاستی‌های گذشته باشد چراکه به هیچ وجه شورای چهارم تاکنون نتوانسته انتظارات مردم، ‌کارشناسان امر و متخصصان را برآورده کرده و زمینه حرکتی تحولی را در حوزه‌های مختلف به‌وجود آورد.

عضو شورای شهر اردبیل ضعف آشکار شورای چهارم را در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و حیاتی در سطح شهر یادآور شد و اضافه کرد: به هیچ وجه انتظارات برآورده نشده و ضرورت دارد با یک بازنگری در اهداف و هدف‌گذاری‌ها به سمتی حرکت کنیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار