چگونه 1500 غاز در یک روز شکار می‌شود؟

خبر شکار 1500 غاز در یک روز از سوی شکارچیان فریدونکناری از آن نوع خبرهایی است که اگر اهل منطقه نباشید و یا آن را نشناسید به راحتی تحت تاثیر جریان‌سازی قرار خواهید گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 05 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، در حالی که بسیاری از کارشناسان محیط زیست، فریدونکنار را محیط امنی برای حضور پرندگان مهاجر می‌دانند برخی از افراد معلوم‌الحال به دنبال شایعه پراکنی در زمینه شکار پرندگان در این شهرستان هستند.
صیادی و شکاری که در فریدونکنار بیش از 400 سال قدمت دارد مورد هجمه وسیع برخی از افراد قرار گرفته است و آنها در تلاش‌اند تا با نشان دادن چهره زشت از این شهرستان، به خواسته‌هایی دست یابند.
خبر شکار 1500 غاز در یک روز از سوی شکارچیان فریدونکناری از آن نوع خبرهایی است که اگر اهل منطقه نباشید و یا آن را نشناسید به راحتی تحت تاثیر جریان‌سازی قرار خواهید گرفت.
این خبر از آن دست خبرهایی است که نمی توان نامی بر آن نهاد؛ یا دروغ تلگرامی است که این روزها از این فضای مجازی سر درآورده است؛ یا هیاهوی رسانه‌ای برای جلب توجه مسئولان به حضور شکارچیان غیرمجاز در فریدونکنار است و یا اینکه عده‌ای سعی در قرق کردن منطقه به نفع خود یعنی شکارچیان غیرمجاز دارند.
به هر حال تدوین برنامه‌های نظارتی ویژه در زمینه شکار پرندگان در این منطقه می‌تواند هم خیال دوستداران پرندگان را راحت کند و هم به این شایعات پاسخ دهد و از سویی نیز دست طمع‌کاران را از این تالاب‌ها کوتاه کند.
 
تکذیب شکار 1500 غاز در یک روز
 
ناصر کیائی رئیس محیط زیست فریدونکنار و بابلسر در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: من این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم و توصیه‌ای به این رسانه‌ها دارم که دست از دروغ‌پردازی بردارند.
وی با اشاره به اینکه در فریدونکنار برای صید غاز 22 دامگاه وجود دارد، اظهار کرد: اگر 1500 غاز شکار شده را بر این تعداد تقسیم کنیم می‌بینیم که هرگز نمی‌تواند این مقدار شکار درست باشد.
رئیس محیط زیست فریدونکنار با تکذیب شدید این خبر، اظهار کرد: شکار و فروش پرندگان امسال در فریدونکنار به شدت کاهش یافته است و همچنین ماموران محیط زیست بر این امر نظارت می‌کنند.
 
شکار 1500 پرنده حداقل به 10 روز زمان نیاز دارد
 
سیدمحمد حسینی یکی از فعالان محیط زیست فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: خبر شکار 1500 غاز در فریدونکنار به هیچ وجه نمی‌تواند درست باشد و برای این ادعا نیز دلایل زیادی وجود دارد.
وی شکار این تعداد پرنده از سوی چند شکارچی غیرقابل تصور است و اصلا این امکان وجود ندارد، تصریح کرد: شکار این تعداد غاز کی یکی از باهوش‌ترین پرندگان مهاجر است حداقل به 10 روز زمان نیاز دارد.
این فعال زیست محیطی گفت: فریدونکنار شهری است که تعداد زیادی از مردمان آن وقتی پرنده‌ای را زنده می‌بینند خریداری کرده و دوباره به محیط زیست باز می‌گردانند.
حسینی با اشاره به اینکه چند وقتی است که محیط زیست نظارت خود را بر صید این پرندگان افزایش داده است، گفت: امروز فریدونکنار را علاوه بر برنج و ماهی، به تالاب بین‌المللی‌اش می‌شناسند و قطعا مردم این شهرستان دوست ندارند با نگاه‌ها به آنها نامطلوب باشد.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار