ایجاددانشکده بین‌الملل در دانشگاه بوعلی

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: راه‌اندازی دانشکده بین‌الملل برای پذیرش دانشجوهای خارجی با ارائه آموزش به زبان انگلیسی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 06 December 2015

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: راه‌اندازی دانشکده بین‌الملل برای پذیرش دانشجوهای خارجی با ارائه آموزش به زبان انگلیسی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس ، منصور غلامی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه جامع است، اظهار کرد: در دانشگاه‌های جامع تمام رشته‌های تحصیلی و دوره‌های کشور وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 12 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی بیان کرد: این تعداد دانشجو در 13 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: از این تعداد 9 دانشکده در همدان و چهار دانشکده در شهرستان‌های استان همدان قرار دارد.

وی با بیان اینکه 8 هزار دانشجو در دانشگاه‌های روزانه مشغول تحصیل هستند، افزود: تعداد 4 هزار دانشجو نیز در نوبت دوم یا همان شبانه مشغول به تحصیل‌اند.

غلامی اضافه کرد: در دانشگاه بوعلی تعداد 4 هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به فراگیری دانش هستند که از این تعداد هزار و 500 نفر در دوره دکترا و 2 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به وجود یکصد رشته دوره دکتری در دانشگاه بوعلی گفت: 50 گروه آموزشی در دانشگاه بوعلی وجود دارد و در دوره کارشناسی ارشد نیز در 120 رشته دانشجو پذیرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی با بیان اینکه دانشگاه متولی اشتغال دانشجویان نیست، اظهار داشت: بخش خصوصی و دولت برای تربیت دانشجو و متخصص سفارش به دانشگاه‌ها و مراکز علمی ندارند و انتظار می‌رود این امر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی در بین دانشگاه‌های وزارت علوم از نظر شاخص ارزیابی رتبه اول را دارد، افزود: تحقیقات و پژوهشهای دانشگاه باید سفارش دهنده داشته باشد.

غلامی با بیان اینکه برای رفع نیاز ملی و داخلی باید به دانشگاه‌ها سفارش تحقیق و پژوهش داده شود، گفت: بخش خصوصی در سفارش کند است و بخش دولتی هم پژوهشکده راه‌اندازی کرده است و از توانایی دانشگاه‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه دانشکده شیمی و فاز دو دانشکده مهندسی نیازمند 4.5 میلیارد تومان اعتبار است که انتظار می‌رود دولت تخصیص کامل اعتبار را مد نظر داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از راه‌اندازی دانشکده بین‌الملل خبر داد و گفت: در این دانشکده آموزش به زبان انگلیسی انجام می‌شود و از کشورهای مختلف با دریافت شهریه دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: هم اکنون 17 دانشجوی خارجی از کشورهای یمن، لبنان، عراق، سوریه و تاجیکستان که بورسیه دارند در دانشگاه بوعلی مشغول به تحصیل هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار