رضایت نماینده ازعملکردتشکل‌های مردمی

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد تشکل‌های مردمی خودجوش در حوزه فرهنگ امیدوار کننده است گفت:دستگاه‌های فرهنگی استان همدان کار فوق العاده‌ و ارزنده‌ای انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ 12 December 2015

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد تشکل‌های مردمی خودجوش در حوزه فرهنگ امیدوار کننده است گفت:دستگاه‌های فرهنگی استان همدان کار فوق العاده‌ و ارزنده‌ای انجام نمی‌دهند.

به گزارش تسنیم ؛امیر خجسته بابیان اینکه بودجه فرهنگی کشور از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار داشت: متاسفانه کمبود بودجه و اعتبار در بخش فرهنگی بر فعالیت‌ها و برنامه‌های این حوزه اثرات منفی برجای گذاشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور و خصوصا استان همدان بودجه بخش فرهنگ کافی نیست، بنابراین کار ارزنده‌ای هم در این حوزه انجام نمی‌شود و دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان کار فوق‌العاده‌ای انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی چون تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت کمبود بودجه دچار مشکل شده‌اند و حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی به تهاجم فرهنگی و آسیب‌های آن به فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی به علت کمبود بودجه نتوانند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند، تهاجم فرهنگی به جوانان و نوجوانان از طریق فضای مجازی و غیره آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

خجسته با اشاره به اینکه تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ به صورت خودجوش عملکرد بسیار خوبی دارند تصریح کرد: حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بدون بودجه و به صورت خودجوش و براساس اعتقادات مذهبی خود کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کمبود بودجه مواجه است بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان در حوزه فرهنگی کار ملموس و اثرگذاری انجام نداده‌اند و برگزاری چند جشنواره نیز قابل قبول نیست چراکه آنها نیز ضعیف برگزار شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بودجه و اعتبارات بخشی از موضوع در کار فرهنگی بوده و مدیران فرهنگی باید دارای ابتکار، خلاقیت و نوآوری باشند تا کاری اثرگذار در حوزه فرهنگی انجام دهند.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار