قرار نیست شهرداری پول، نیرو و مکان بدهد، تا بخش خصوصی متکدیان را ساماندهی کند

رئیس اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه گفت: برای جمع‌آوری متکدیان کرمانشاه باید بخش خصوصی پای کار بیاید که قوی و خودکفا باشد و بتواند صفر تا 100 ساماندهی متکدیان را انجام دهد، نه اینکه شهرداری پول، مکان و نیرو بگذارد و بخش خصوصی کار کند.
کد خبر: ۱۵۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 23 December 2015
رئیس اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه گفت: برای جمع‌آوری متکدیان کرمانشاه باید بخش خصوصی پای کار بیاید که قوی و خودکفا باشد و بتواند صفر تا 100 ساماندهی متکدیان را انجام دهد، نه اینکه شهرداری پول، مکان و نیرو بگذارد و بخش خصوصی کار کند.

علی ناصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی متکدیان در کرمانشاه اظهار کرد: قرار بود ساماندهی متکدیان کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار شود، اما باید یک بخش خصوصی قوی پای کار بیاید که بتواند صفر تا 100 کارها را خودش انجام دهد و امکانات لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون چند بخش خصوصی برای ساماندهی متکدیان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌اند، اما هیچکدام شرایط لازم را نداشتند.

به گفته رئیس اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه، قرار نیست شهرداری پول، مکان و نیرو را در اختیار بخش خصوصی بگذارد تا بخش خصوصی بتواند متکدیان را ساماندهی کند، بلکه باید یک بخش خصوصی قوی پای کار بیاید که توان اجرای همه کارها را داشته باشد.

ناصری افزود: بر اساس قانون نیز شهرداری فقط وظیفه دارد متکدیان را جمع‌آوری کند، اما در حال حاضر ما متکدیان را جمع و نگهداری می‌کنیم و سه وعده غذای گرم به آنها می‌دهیم که هزینه زیادی هم دارد.

وی با بیان اینکه برخی از متکدیان چندین روز در اردوگاه شهرداری (چشمه‌سفید) می‌مانند، یادآوری کرد: متکدیانی که جمع‌آوری می‌شوند غربالگری خواهند شد و اگر معتاد باشند به کمپ ماده 16 اعزام می‌شوند، اگر بیمار باشند به علوم پزشکی، اگر در راه مانده باشند به کمیته امداد، اگر معلول باشند به بهزیستی و اگر آماده کار باشند به اداره کار ارجاع می‌شوند.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: بسیاری از متکدیان چندین بار جمع‌‌آوری می‌شوند و برخی از آنها نیز از استان‌ها و حتی کشورهای دیگر مانند افغانستان، پاکستان و ... و آن هم به صورت خانوادگی به کرمانشاه می‌آیند و تکدی‌گری می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه اطلاعات همه متدکیان به صورت آنلاین در سامانه ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود همه آنها را بشناسیم، بدانیم شیوه تکدی‌گری آنها چیست، احیانا چه نوع ماده مخدری مصرف می‌کنند و ... .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار