هرچه را منع کنیم بدتر می شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به سیر ظهور رسانه هایی همچون همچون رادیو، تلویزیون و ماهواره در کشور گفت: 'نه' گفتن به پدیده های نو از جمله شبکه های اجتماعی را به عنوان برخوردی منفعلانه باید رها کنیم و در صدد مدیریت این شبکه ها در کشور برآییم تا آسیب ها را به فرصت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۵۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 26 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: هادی پژوهش جهرمی، شنبه در همایش سراسری شبکه های اجتماعی مجازی، فرصت ها و تهدیدها در شیراز افزود: در گذشته پیشنهادی مطرح شد مبنی بر این که با توجه به خطر شیوع بیماری ها، دست زدن به جوی آب فاضلاب را منع کنیم که در این صورت بیشتر افراد به این کار تحریک می شدند، از این رو باید نه گفتن به پدیده ها در جامعه را باید مدیریت کنیم تا برای این پدیده ها جاذبه ایجاد نکند.
وی اظهار کرد: در ارتباط با شبکه های مجازی نباید منفعلانه برخورد کنیم و خود را ببازیم بلکه می توانیم مثل دیگر پدیده های نو، به شکل صحیح مدیریت کنیم و فرهنگ و خانواده را حفظ کنیم.
معاون استاندار فارس با اشاره به سیر برخوردها با ماهواره در جامعه گفت: با وجود تصویب قانون مقابله با تجهیزات ماهواره در مجلس و برخورد با ماهواره امروز این پدیده عادی شده است و دیگر حساسیت ها راجع به آن شدید نیست.
وی ادامه داد: این مقاومت ها قبلا درباره رادیو، تلویزیون به عنوان پدیده نو در روزگار گذشته هم بود اما امروز دیگر کسی راجع به رادیو و تلویزیون حساسیت ندارد و شاید رادیو جزو لاینفک زندگی ما نیز شده است.
پژوهش گفت: برخورد با شبکه های مجازی در ایران هم بی شباهت با برخورد با دیگر پدیده های نو نیست و هرچند درباره آنها دغدغه هست، باید تلاش کنیم که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و آنها را مدیریت کنیم چرا که برخورد انفعالی نتیجه نمی دهد.
وی ادامه داد: آیا ما باید همواره در حال انفعال باشیم و گلایه کنیم که ارزش ها و دین در جامعه تنزل یافت و نباید مدیریت کنیم که آسیب ها را کاهش دهیم.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: آفت اینجاست که ما برنامه نداشته باشیم و دست به دست هم بدهیم و چه کنم چه کنم کنیم و هر روز هم شاهد آثار مخرب آن باشیم، از این رو باید گام های موثری برای تبدیل تهدیدهای شبکه های اجتماعی به فرصت برداریم.
نخستین همایش سراسری شبکه های اجتماعی مجازی، فرصت ها و تهدیدها روز شنبه با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در شیراز گشایش یافت.
در این همایش یکروزه مسئولان و کارشناسان سازمان بهزیستی از سراسر کشور حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار