کاهش 67.9 درصدی ارزش سهام معامله شده در بورس

در آبان سال‌جاري نسبت به آبان سال گذشته ارزش سهام معامله شده در بورس 67.9 درصد كاهش يافته است.
کد خبر: ۱۵۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 26 December 2015
در آبان سال‌جاري نسبت به آبان سال گذشته ارزش سهام معامله شده در بورس 67.9 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، چهره ركود در بازار سرمايه نيز به خوبي مشهود است. ريزش شاخص‌ها همچنان در طول يك سال گذشته ادامه داشته و اگرچه برخي اوقات به دليل بازارگرداني‌ها و معاملات كد به كد اندك افزايشي ايجاد مي‌شود اما سقوط شاخص‌ها بيش از آن چيزي است كه بتوان با اين تحركات آن را جبران كرد.

از مهمترين دلايل اين ميزان افت، نگراني فعالان بازار از تغييرات در قيمت خوراك پتروشيمي است. بلاتكليف نگاه داشتن قيمت خوراك باعث شده، سبد سهام پتروشيمي‌ها پررونق نباشد اما به جز اين دليل، زمزمه تغييرات نرخ سود بانكي هم بر انجماد فعاليت‌ها در بازار سرمايه بي‌اثر نبوده است و در كنار آن افزايش نرخ بهره مالكانه معادن توانسته است بر خريد و فروش‌ها در اين بخش موثر واقع شود.

در آبان 94 بالغ بر 8.2 ميليارد سهم به ارزش 14.5 هزار ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در اين ماه شاخص‌هاي تعداد و ارزش سهام معامله شده به ترتيب به اعداد 135 و 77 رسيد كه در مقايسه با ماه قبل به ترتيب 10.6 درصد و 10 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 53.2 درصد و 67.9 درصد كاهش داشته است.

در 8 ماه اول سال 94 بيش از 107.6 ميليارد سهم به ارزش 209.6 هزار ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در اين دوره متوسط شاخص‌هاي تعداد و ارزش سهام معامله شده به ترتيب به اعداد 220.5 و 138.8 رسيد كه نسبت به دوره مشابه سال 93 از نظر تعداد 2.7 درصد افزايش و از لحاظ ارزش 48 درصد كاهش نشان مي‌دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار