شمارش معکوس برای واگذاری شهرک چاپ و نشر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه زمان لازم برای حضور فعالان این بخش در شهرک تا پایان شهریور سال جاری عنوان‌ شده، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این مهلت تا پایان امسال تمدید شد، اما عدم واگذاری برای سال آینده ممکن نیست.
کد خبر: ۱۵۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 02 January 2016
به گزارش تابناک قم، امیرهوشنگ طیبی‌نژاد با اشاره به اینکه احداث شهرک چاپ و نشر قم پس از درخواست و اعلام نیاز فعالان صنف چاپ و نشر استان قم در سال 88 در کمترین زمان ممکن انجام شد، اظهار داشت: با وجود اقدامات صورت گرفته اما استقبال خوبی از این شهرک صورت نگرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه این شهرک، نخستین شهرک چاپ و نشر کشور به‌حساب می‌آید، افزود: با وجود احداث این شهرک و محدودیت‌های شدید مالی، هیچ‌گاه شاهد حضور جدی فعالان این صنف در شهرک نبودیم تا پاسخی به تمام تلاش‌های صورت گرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرک چاپ و نشر، پروژه‌ها و زیرساخت‌های سنگینی در بخش آب، برق، گاز، تلفن، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت صورت گرفته که هر کدام از این‌ها دارای عمر مفیدی است، تصریح کرد: اگر این امکانات مورد بهره‌برداری قرار نگیرد زمان عمر مفید آن‌ها نیز به‌ شدت کاهش‌ یافته و چون دارای استهلاک بالایی هستند بزرگ‌ترین ضربه به این شهرک به‌ عنوان سرمایه مردم را به همراه دارد.

به گفته طیبی‌نژاد، با نگاهی به موقعیت و زیرساخت‌های این شهرک، همان مقدار که مورد بی‌مهری فعالان صنعت چاپ و نشر استان قرارگرفته موردتوجه و علاقه فعالان این صنف و سایر بخش‌های تولیدی و صنعتی سایر استان‌ها قرارگرفته و همواره خواستار حضور در این شهرک صنعتی هستند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تاکنون در مقابل استقرار سایر صنایع در این شهرک مقاومت کرده که از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش اقدامی غیرمنطقی دانسته شده و برخی نیز این شرکت را به اهمال‌کاری در برابر سرمایه‌های استان و بروز خسارت به بیت‌المال و بی‌توجهی به امر توسعه استان و اشتغال برای جوانان متهم می‌کنند.

وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی یکی از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌ عنوان سازمانی توسعه‌ای‌ و دولتی بوده و موظف است دستورات و تکالیف لازم و ابلاغی را اجرا کند که معطل ماندن چندین ساله این شهرک و سرمایه‌های آن مورد پیگیری قرارگرفته و این شرکت را موظف به پاسخگویی می‌کند.

طیبی‌نژاد با بیان اینکه زمان لازم برای حضور فعالان این بخش در شهرک تا پایان شهریور سال جاری عنوان‌شده بود، اظهار داشت: با توجه به بیان مشکلات جمعی این صنعت در قم و تلاش مدیرکل ارشاد اسلامی استان مقرر شد این زمان تا پایان سال جاری در نظر گرفته شود، ولی برای سال آینده مقاومت این شرکت برای عدم واگذاری دیگر امکان نداشته و سبب مشکلات جدی برای این شرکت در سازمان‌های بالادستی در استان و تهران و دستگاه‌های نظارتی خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار