زمان و مکان ‌برگزاری مسابقات ‌قرآن دانش‌آموزان استان

کد خبر: ۱۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 11 January 2016
در نشست شورای آموزش و پرورش، زمان، مکان و هزینه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که یکی از دستور کارهای آن موضوع برگزاری مسابقات قرآن مرحله استانی دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد بود هادی زارع‌پور به تشریح نحوه برگزاری این مسابقات در سال جاری تحصیلی پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که استان در سی و سومین دوره این مسابقات در سطح کشور درخشش خیره کننده‌ای داشت، اظهار کرد: در سال قبل تعداد 90 برگزیده استانی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این تعداد شرکت کننده استانی در کشور درخشش خوبی داشتند به نحوی که 49 نفر از آن‌ها در مسابقات کشوری حائز مقام و رتبه شدند.

زارع‌پور گفت: در مجموع بیش از 50 درصد از شرکت‌کنندگان ما در سال قبل در کشور صاحب مقام و رتبه شدند در حالی که توانستیم بسیاری از استان‌های دارای عنوان مانند قم و اصفهان را با سابقه و پیشینه‌ای که در مسابقات داشتند، پشت سر بگذاریم.

این مسئول گفت: برای مثال قهرمان قهرمانان مسابقات نهج‌البلاغه از استان ما بود که افتخاری بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در سال گذشته مسابقات استانی در شهر باشت برگزار شد که یکی از باشکوه‌ترین مسابقات دانش‌آموزی قرآن و عترت و نهج‌البلاغه را در طول تاریخ برگزاری این مسابقات در شهرستان باشت داشتیم.

وی از برگزاری این مسابقات در سال جاری در شهرستان بویراحمد مرکز استان و شهر یاسوج به مدت 6 روز خبر داد و گفت: در سال گذشته هزینه مسابقات را از طریق دستگاه‌های دیگر و همچنین کمک خیرین تأمین کردیم که امیدواریم امسال نیز دستگاه‌ها و خیرین برای برگزاری مسابقات در مرکز استان ما را یاری کنند.

زارع‌پور با بیان این که هزینه برگزاری مسابقات به ریز برآورد شده است، افزود: در کل آن چه که ما احصا کرده‌ایم و به آن نیاز داریم مبلغ 293 میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقات امسال در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری انتخابات و در راستای عدم تداخل این مسابقات با انتخابات، فروردین سال آینده را زمان برگزاری مسابقات قرار دادیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار