نتیجه عدم ایمن سازی راه های البرز

آزادراهی که هر روز جان مسافران را به خطر می اندازد

ر آخرین روز از سال 1393 و در حالی که هنوز مسافرت های مردم به طور جدی آغاز نشده بود، 4 تصادف خونین تنها در آزادراه کرج – قزوین به وقوع پیوست که حاصل آن 49 مجروح بود.
کد خبر: ۱۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 26 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: در نوروز هر سال مردم ایران از تعطیلات بیش از 2 هفته ای برای استراحت و دید و بازدید و گردش و تفریح استفاده می کنند.
افزایش ناگهانی مسافرت های برون شهری، در کنار برخی از مشکلات از جمله استاندارد نبودن راه ها و جاده ها، عدم رعایت قانون راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از رانندگان و بالاخره ایمن نبودن بسیاری از خودروها، موجب افزایش تصادفات جاده ای و به تبع آن خسارات جانی و مالی به مردم می شود.
استان البرز به دلیل اینکه از چند راه ارتباطی بسیار مهم از جمله جاده چالوس، آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین سود می برد، هر ساله شاهد تصادفات خونین بسیاری است.
این در حالی است که مسئولان و دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، پلیس راه، اداره راه و شهرسازی، هلال احمر و اورژانس به همراه رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و صدا و سیما تلاش بسیاری برای کاهش تصادفات جاده ای و اصلاح فرهنگ رانندگی مردم در این ایام انجام می دهند.
با وجود این تلاش ها، هر ساله شاهد تصادفات خونینی در جاده های استان البرز به عنوان استانی که 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را به تنهایی به دوش می کشد، هستیم.
به عنوان نمونه در آخرین روز از سال 1393 و در حالی که هنوز مسافرت های مردم به طور جدی آغاز نشده بود، 4 تصادف خونین تنها در آزادراه کرج – قزوین به وقوع پیوست که حاصل آن 49 مجروح بود.
این محور طی روزها اخیر شاهد تصادف خونین بسیاری بود، از جمله آنکه امروز نیز تصادفی خونین در آزادراه کرج – قزوین جان 2 جوان را گرفت.
مدیر روابط عمومی آتش نشانی کرج در اینباره گفت: طی روزهای اخیر و با وجود تلاش‌های نهادهای مختلف از جمله راهنمایی و رانندگی و دستگاه‌های امدادرسان مانند آتش‌نشانی، باز هم شاهد حوادث تلخی بودیم.
سید محمد موسوی تصریح کرد: متاسفانه بامداد امروز یک حادثه تصادف در لاین جنوبی آزادراه کرج – قزوین اتفاق افتاد که دلیل اصلی آن بی‌احتیاطی و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و تذکرات ماموران پلیس بود.
این مسئول افزود:  بر اثر حادثه فوق یک دستگاه موتورسیکلت که دارای 2 سرنشین بود با یا یک خودروی سواری تصادف کردند و متاسفانه 2 جوان در این تصادف جان خود را از دست دادند.
موسوی بیان داشت: شدت حادثه به اندازه‌ای بود که موتورسیکلت دچار آتش‌سوزی شده و در دم سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.
وی گفت: دقایق کوتاهی پس از وقوع حادثه، ماموران ایستگاه 114 آتش نشانی کرج با تجهیزات کامل به محل اعزام شده و از گسترش خسارات جانی و مالی جلوگیری کردند.
موسوی در پایان گفت: متاسفانه سرنشینان موتور فاقد تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی بودند و اگر از این تجهیزات استفاده می‌کردند، نجات می‌یافتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار