آیت الله سیداحمد خاتمی

آنهایی که ردشان مبنا نداشته است را تایید کنید

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به شورای نگهبان گفت: آنهایی که واجد صلاحیتند حتی اگر رد شدند، وقتی فهمیدید ردشان مبنا نداشته است را تایید کنید؛ آنهایی که واجد شرط نیستند به هر قمیتی زیربار تایید صلاحیتشان نروید، آنچنان که در گذشته نرفتید؛ اکنون نیزبا یاری خداوند و توکل بر ذات مقدس ربوبی، قانونمدارانه عمل کنید و از انتقادهای نابجا بیمی به خود راه ندهید.
کد خبر: ۱۶۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 22 January 2016
آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های دوم امروز نماز جمعه تهران به بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس دهم از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: این حق الناس که آقا فرمود بسیار مهم است. 

وی ادامه داد: اگر ظلمی به کسی شد نمی تواند آدم از صراط بگذرد اما حق الناس با تفسیر رهبر معظم انقلاب است.

خاتمی یادآور شد: بعضی ها برایشان آبروی این و آن مهمتر از آبروی نظام است. حق الناس فقط آبروی این و آن نیست. این نظام امانت شهیدان است. 

وی افزود: در این عرصه شورای نگهبان باید امانت شهیدان را حفظ کند؛ آنچه که در گذشته هم بودند اکنون نیز با یاری خداوند با توکل بر ذات مقدس ربوبی قانونمدارانه عمل کنند و از سرزنش ها و انتقادهای نابجا بیمی به خود راه ندهند. 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول این هفته نمازجمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) گفت: حضرت علی(ع) فرمودند حرفی را که نمی دانی نزن، هر وقت یقین پیدا کردی سخنی درست است بگو و همه حرف هایی که می دانی گفتنی نیست.

وی افزود: چشم، گوش و زبان هر کدام واجباتی دارد، از جمله واجبات زبان آن است که آنچه باید بگوید،به زبان بیاورد، فردای قیامت اگر حرفی بی حجت گفته شد، شما را ماخذه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اصول سبک دینی در زندگی اجتماعی، اصل امانت داری است، بیان کرد: قرآن و اهل بیت پیروانی می خواهند که امامت دار باشند؛ آدم های خدا ترس پای قول خود می ایستند، امانت دارند و به امانت خیانت نمی کنند؛ از سفارش امامان به یارانشان، سفارش به امانت داری است.

خاتمی افزود: خوشبختانه در جامعه دینی ما از این فضیلت زیاد گفته شده و باز هم باید گفته شود؛ تا صحبت از امانت می شود ذهن ما به سمت امانت های مالی می رود، در صورتی که امانت های اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، عملی و امانت های سیاسی نیز داریم.

وی یادآور شد: از نگاه قرآن و روایات، امانت های سیاسی اگر از امانت مالی مهمتر نباشند کمتر نیستند؛ هرمسئولیتی که در نظام سیاسی دینی برعهده کسی گذاشته می شود از رهبری تا هرمسئولیت دیگر، امانت است؛ این دستور خداست که امانت ها را به اهلش برگردانید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار