نتیجه تحقیق موسسه امریکایی: ایران دوازدهمین کشور قدرت‌مند جهان

کد خبر: ۱۶۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 22 January 2016
به گزارش تابناک تبریز، وب‌سایت یو اس‌ نیوز، نتیجه‌ تحقیقاتی را منتشر کرده از یک موسسه مشاوره‌ای به نام بی‌ای‌وی و یک کالج وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا، که بر اساس آن ایران «دوازدهمین» کشور «قدرتمند» جهان برآورد شده است و از هند، استرالیا یا ایتالیا برتر است.

در این تحقیقات ۶۰ کشور و ۱۶ هزار شهروند از سراسر جهان شرکت داده شده‌اند. مواردی مانند تابعیت، تاریخ، تاثیرات فرهنگی یا قدرت و کیفیت زندگی در این تحقیقات در نظر گرفته شده و بر اساس آن دو رده‌بندی گوناگون شکل گرفته است؛ جدولی از «تاثیرگذارترین» یا به عبارتی «قدرت‌مندترین» کشورها و جدولی از «بهترین‌» (محبوب‌ترین) کشورها.

با وجود آنکه ایران در فهرست قدرتمندها میان کانادا و استرالیا در رتبه ۱۲ قرار دارد، و از بسیاری کشورهای اروپایی یا برخی کشورهای بزرگ آسیایی قدرت‌مندتر برآورد می‌شود، اما در مجموع در فهرست «بهترین‌ها» در جایگاه ۵۸ قرار دارد. د

از منظر این تحقیق، «قدرتمند‌ترین ۱۰ کشور جهان» عبارتند از آمریکا، روسیه، چین، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ژاپن، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و کره جنوبی.

در میان «بهترین‌ها»، یعنی کشورهای محبوب در جهان، نیز آلمان با ۳.۵ تریلیون تولید ناخالص داخلی در جایگاه اول است و پس از آن کشور کانادا (۱.۸ تریلیون)، بریتانیا (۲.۷)، آمریکا (۱۶.۸)، سوئد (۵۸۰ میلیارد) و استرالیا (۱.۶ تریلیون) قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
قدرت جهانی که مردمش در دخل وخرجش مانده اند...
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
عربستان با جمعیت کم خودش از ایران قدرتمند تره دارم یاد صدر اسلام و حمله مسلمونا به ایران می افتم.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار