فوتبال ایران نمایش حرفه‌ای‌شدن بازی می‌کند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره گزارش مجلس شورای اسلامی در خصوص فوتبال و با بیان اینکه فوتبال ایران نمایش حرفه ای شدن را بازی می کند، گفت: از این گزارش نباید تهدید بسازیم.
کد خبر: ۱۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 26 January 2016
احمد دنیامالی در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه نگاه ما به کمیسیون اصل ۹۰ در حوزه فوتبال باید به دور از فضای هیجانی باشد، اظهار داشت: باید کارشناسانه نقاط ضعف و قدرت این گزارش را ارزیابی کرد. قطعا هر گزارش و عملکردی قابل نقد است و خالی از ضعف و اشکال نیست اما مهم این است که از چه زاویه ای به این موضوع ورود می‌کنیم و در چه مسیری قرار است آن را ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه از انتشار این گزارش نباید تهدید بسازیم، افزود: این گزارش فرصت مهمی در برهه ای تاریخی در فوتبال ایران است. اینکه بگوییم فساد در همه جا هست و فوتبال چندان فسادی ندارد، از اساس حرف اشتباهی است. فساد حتی در نازل‌ترین سطحش هم جامعه را درگیر خود می کند، همه توجه باید عمل به قانون باشد.

دنیامالی با بیان اینکه سلامت‌آفرینی در عرصه ورزش و مبارزه موثر با فسادهای موجود در آن همواره یکی از خواسته های مردم و دلسوزان کشور بوده است، اظهار کرد: نکته ای که نباید از یاد ببریم آن است که فهم نادرست از پدیده فساد، اتخاذ راهکارهای مقطعی به جای حل ریشه ای و حاشیه‌پردازی به جای پرداختن به متن و به ویژه استفاده تبلیغاتی از مبارزه با فساد سبب شده است که این راه از مسیر درستش خارج شود. خروجی این گزارش اشاره به برخی ابهامات دارد، اما معیار و شاخص تعیین این انحرافات فقط قانون است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه هر چه اطلاعات بیشتر در دسترس باشد، معاملات پنهان و توافقات غیررسمی و تبادلات غیرقانونی کمتر می تواند شکل بگیرد، گفت: افزایش دسترسی به اطلاعات شفاف زمینه‌ساز کاهش فساد است. ما از سرچشمه دچار مشکل هستیم. اگر مدیران توانمند فوتبال ما را اداره نکنند و قوانین سخت و انعطاف‌ناپذیر تدوین نشود، این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فوتبال ایران نمایش حرفه ای شدن را بازی می کند؛ چراکه یکی از مشخصه های فوتبال حرفه ای درآمدزایی است، گفت: این در حالی است که فوتبال ایران از حرفه ای بودن فقط پرداخت هزینه های گزاف به بازیکنان و مربیان را دارد و عمدتا این هزینه ها از بیت المال و کیسه ملت پرداخت می شود.

به گفته دنیامالی، مهمترین راه حل مشکلات فوتبال، بریدن دست مافیای فوتبال، کاهش دخالت سیاست، تجارت، هدایت و نظارت بر محتوای ورزش رسانه های جمعی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار