مقدمات بازگشایی سه مرز رسمی میان ایران و پاکستان فراهم شد

کد خبر: ۱۷۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 28 January 2016
علی اوسط هاشمی در ادامه سفر به بندر گوادر ایالت بلوچستان پاکستان دوشنبه شب در دیدار با حکمران این ایالت با اشاره به بازگشایی مرز رسمی بین ایران و پاکستان افزود: بازگشایی مرز ریمدان، پیشین و کهک به طور رسمی در دستور کار قرار دارد.
هم اینک تنها مرز میرجاوه - تفتان به عنوان گذرگاه رسمی مرز ایران و پاکستان شناخته می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تغییر نگاه جهانیان نسبت به ایران موجب ارتباط بیشتر با همسایگان شده است که این امر در گذشته با وجود فشارهای جهانی مانع برقراری این رابطه می شد.
وی افزود: شرایط مثبت ایجاد شده برای ایران موجب نگرانی برخی از کشورها شده که با حمایت از داعش در صدد آسیب رساندن به چهره اسلام هستند و تفرقه افکنی را سرلوحه خویش قرار داده اند.
مهندی هاشمی بیان کرد: در گذشته تروریسم آسیب های فراوانی به دو کشور ایران و پاکستان وارد کرده است، باید برای از بین بردن تروریسم اهتمام ورزیم.
وی خواستار تشکیل کمیته پیگیری مصوبات کمیسیون اقتصادی شد و گفت: سرکنسول ایران و پاکستان ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کنند تا این مصوبات هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام آمادگی این استان برای تامین برخی نیازهای ایالت بلوچستان، اظهار داشت: ایران آمادگی لازم برای تامین برق مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان به میزان ١٠٣٠ مگاوات را دارد.
وی همجواری ایالت بلوچستان با سیستان و بلوچستان را فرصت مناسبی دانست و افزود: با وجود امنیت پایدار در منطقه می توان از احداث خط گاز نیز سخن گفت.
وی افزود: احداث خط ریلی و جاده ای در برقراری ترانزیت و توسعه تجارت بین دو بندر گوادر پاکستان و چابهار ایران نقش بسزایی خواهد داشت.
حکمران ایالت بلوچستان نیز در این دیدار حضور هیات ایرانی در بندر گوادر پاکستان را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجربیات دانست و گفت: ایالت بلوچستان آمادگی هرگونه همکاری در زمینه برقراری امنیت مرز با جمهوری اسلامی ایران را دارد.
« محمدخان اچکزهی» بیان کرد: برقراری ارتباط مرزبانان ایران و پاکستان موجب ایجاد امنیت در مرز خواهد شد و در پی آن توسعه رقم می خورد.
حکمران ایالت بلوچستان گفت: برقراری ارتباط زمینی، دریایی و هوایی با چابهار سبب توسعه هرچه سریعتر بندر گوادر می شود.
در پایان این دیدار استاندار سیستان و بلوچستان در ضیافت شامی که حکمران ایالت بلوچستان ترتیب داده بود، شرکت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار