گردشگری جای درآمدهای نفتی را می‌گیرد

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بندرعباس یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی ایران است اما زیرساخت‌های گردشگری در آن به اندازه کافی رشد نکرده است.
کد خبر: ۱۷۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 30 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش اظهار داشت: یکی از مزیت‌های کم‌نظیر بندرعباس و استان هرمزگان ساحل گسترده آن است. باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های کلان بخش‎های عمرانی، به مسئله ساحل و صیانت از آن توجه شود.
 
وی افزود: جایگاه شهرهای ساحلی در جهان رشد و توسعه قابل توجهی دارد. سرمایه‌گذاری کشورها در بحث گردشگری موجب رونق این شهرها شده است.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر عنوان کرد: بندرعباس یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی ایران است؛ اما زیرساخت‌های گردشگری در این شهر به اندازه کافی رشد نکرده است. باید شهرداری و دیگر بخش‌های مرتبط با مدیریت ساحلی در این زمینه برنامه جامعی تدوین کنند.
 
جهانبخش با اشاره به محدودیت منابع ملی برای توسعه سواحل، اظهار داشت: استفاده از بخش خصوصی و توان سرمایه‌گذاری این بخش در توسعه ظرفیت‌های خدماتی در حوزه بهره‌برداری از دریا اهمیت فراوانی دارد. باید مشوق‌های مناسبی در هرمزگان برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها تدوین و اعلام شود.
 
وی عنوان کرد: رونق در بخش گردشگری تنها محدود به تزریق اعتبارات نیست. گاهی اصلاح برخی تصمیمات قبلی یا سیاست‌گذاری‌های جدید در کشور با توجه به شرایط جدید بین‎المللی، می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: شهرهایی نظیر بندرعباس دارای قابلیت‌های متعددی از جمله نقش‌آفرینی ویژه در اقتصاد ملی هستند. باید رونق کسب و کار در این شهرها جدی گرفته شود و دستگاه‌های مسئول در این باره مشارکت بیشتری داشته باشند.
 
جهانبخش با بیان اینکه بندرعباس یک شهر پویا و زنده است، گفت: باید این پویایی در ساعات مختلف شبانه‌روز محور اجرا و سیاست‌گذاری در بخش‌های گردشگری باشد.
 
وی یکی از این ظرفیت‌ها را بازتعریف ساعات کار اصناف در بندرعباس عنوان کرد و گفت: ضروری است تا با توجه به حضور مردم در ساعات پایانی شب در ساحل و برخی معابر و خیابان‌های منتهی به آن، ساعات کاری برخی از اصناف برای خدمات‌دهی به مردم افزایش یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار