فرماندار بیرجند:

خودروهای سیار عرضه میوه و تره بار در بیرجند ساماندهی شوند

فرماندار بیرجند گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده از تردد و فروش کالا توسط خودروهای سیار در سطح شهر جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۷۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 02 February 2016
علی ناصری در جلسه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند با تبریک آغاز دهه فجر، اظهار داشت: گرامی می‌داریم در چنین روزهایی که زحمات خون شهیدان انقلاب اسلامی در آن موج می‌زند و از طرفی دیگر همزمان با آن نیز حاصل خون شهدای هسته ای به ثمر نشسته و شرایط جدیدی در کشور ما ایجاد شده است.

وی افزود: در این راستا با توجه به پیروزی‌ها و دستاوردهای جدید وظیفه سنگین تری برای مسئولان که در این راه برنامه ریزی می‌کنند به وجود آمده که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و دستورات ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه بیت برنامه‌های اجرایی کشور باید مدنظر قرار گیرد.

فرماندار بیرجند گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه برنامه ششم این برنامه نیز بر این محور تنظیم و تدوین خواهد شد و ما نیز به سهم خود در خراسان جنوبی و مرکز استان برنامه‌هایی را متناسب با این هدف بلند باید طراحی کنیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

ناصری بیان کرد: آنچه که در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد یکی از پایه‌های اصلی در اقتصاد مقاومتی است زیرا قاچاق کالا بیشترین ضربه و خسارت را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی افزود: کالای قاچاق خسارت‌ها و ضربه‌هایی به عناوین مختلف وارد کرده و سبب اختلال در تولید، عرضه سالم و رقابت کالا در بازار شده و چرخه سالم اقتصادی کشور را با مخاطره مواجه می‌کند.

فرماندار بیرجند گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری که در یک منطقه بی ثبات قرار گرفته است بسیار محیط مناسبی برای رشد گروه‌های خودسر و گروه‌هایی که اقدام به قاچاق می‌کنند فراهم کرده است.

ناصری بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد به عنوان شریان اصلی تحرک جامعه است و قاچاق کالا این شریان اصلی را هدف می‌دهد وظیفه ما در این کمیسیون سنگین‌تر می‌شود که در این راستا ضمن اینکه برنامه‌های مدونی را باید داشته باشیم باید به آنها عمل نیز کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های پیشگیری در عرضه کالای قاچاق فرهنگ سازی برای مردم جامعه است و نخستین اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم تا عبور کالای قاچاق در جامعه بدون صرفه باشد بالا بردن فرهنگ عمومی است.

ناصری بیان کرد: در این راستا باید دست به دست هم دهیم و رسانه‌ها نیز به این امر بپردازند و فضا را به نحوی فراهم کنند که مردم ما به سمت خرید کالای قاچاق که قابل تشخیص است نروند و با خرید کالای داخلی به مملکت، تولید داخل، کارگران و اشتغال ایجاد شده خود احترام بگذارند.

وی با اشاره به جمع آوری و فروش البسه دست دوم و ساماندهی ماشین های سیار عرضه میوه در سطح شهر بیرجند، اظهار داشت: از تردد و فروش کالاها توسط خودروهای سیار باید جلوگیری شود.

ناصری بیان کرد: شهرداری باید تدابیر لازم را با احداث مکان‌های ثابت مانند کانکس یا مجوز به برخی افرادی که ماشین سیار هستند بدهد و سازمان میدان و میوه تربار بیرجند مکلف است این ماشین‌های سیار را با رعایت ضوابط به بازار روزها در سطح شهر هدایت کند.

وی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در اشاعه فرهنگ سازی و باز دارندگی از خرید کالای قاچاق، افزود: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال هستیم با تهیه گزارشات و مصاحبه‌ با مردم باید فضا را به سمت اولویت تهیه کالای داخلی با شرایط یکسان پیش ببریم.

وی افزود: شاه بیت اقتصاد مقاومتی توسط رهبری بحث تولید و مصرف کالاهای داخلی است که در این راستا دستگاه‌های دولتی از خرید کالای خارجی منع شده  و این امر را در بین مردم نیز باید فرهنگ سازی کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار