آخرین اخبار رسمی و غیر رسمی از تایید صلاحیت ها

هیچ لیستی از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است و صلاحیت و عدم صلاحیت افراد از سوی فرماداری ها به خود اشخاص ابلاغ شده است. بنابراین تمام لیست های موجود بر اساس گفته های خود کاندیداها و در مواردی توسط رسانه های همسو با کاندیداها و در برخی از موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا می شود.
کد خبر: ۱۷۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 07 February 2016
مهلت ده روزه بررسی صلاحیت کاندیداهای معترض که در مرحله قبل صلاحیت شان احراز نشده بود، روز گذشته به پایان رسید، و اسامی کسانی که صلاحیت آنها احراز شده بود در اختبیار فرمانداری های سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: داوطلبانی که صلاحیت ایشان در مراحل قبلی در هیأت های اجرایی و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید شده اما در مرحله کنونی رد صلاحیت شده اند، بر اساس ماده 35 آیین نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده ، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سه روز مهلت دارند از شورای نگهبان در خواست رسیدگی مجدد نمایند .

لازم به ذکر است هیچ لیستی از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است و صلاحیت و عدم صلاحیت افراد از سوی فرماداری ها به خود اشخاص ابلاغ شده است. بنابراین تمام لیست های موجود بر اساس گفته های خود کاندیداها و در مواردی توسط رسانه های همسو با کاندیداها و در برخی از موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا می شود.


برای هر کرسی مجلس 21 کاندیدا رقابت می‌کنند

قائم‌ مقام وزیر کشور با بیان اینکه فضا برای رقابت کاندیداهای مجلس فراهم است، گفت: اگر تعداد افراد تأیید صلاحیت شده را بر 290 کرسی مجلس تقسیم کنیم برای هر کرسی 21 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که رقابت خوبی را نشان می‌دهد. حسینعلی امیری در گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: فرصت بیست روزه شورای نگهبان برای اعلام نظر در خصوص صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی جمعه شب به پایان رسید و این شورا صبح روز شنبه فهرست نهایی کاندیداها را به وزارت کشور اعلام کرد. وی با اشاره به آمار تأیید و رد صلاحیت ‌شدگان، گفت: بر اساس آمار شورای نگهبان 6 هزار و 145 نفر تأیید نهایی و 5 هزار و 192 نفر هم رد صلاحیت نهایی شدند. 5 هزار و 561 نفر از تأیید صلاحیت شدگان مرد و 584 نفر زن هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار