کرمانشاه سالمترین آب شرب کشور را دراختیار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه ساکنین استان یکی از سالمترین آب شرب کشور را در اختیار دارند و مطلوبیت آن در حد صد درصد است.
کد خبر: ۱۷۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 07 February 2016
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه ساکنین استان یکی از سالمترین آب شرب کشور را در اختیار دارند و مطلوبیت آن در حد صد درصد است.

منصور کیاور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ایرنا و ایسنا، بهداشت آب را خط قرمز مجموعه وزارت نیرو عنوان و اظهار کرد: امروز با تلاش شبانه روزی همکاران ما خوشبختانه آب شرب کرمانشاه جزو مطلوب ترین آب کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل کیفی مناسبی روی آب آشامیدنی انجام می شود، از وجود 9 آزمایشگاه کنترل کیفیت آب در سطح استان خبر داد و گفت: پنج آزمایشگاه از این تعداد در شهر کرمانشاه قرار دارد.

کیاور یادآور شد: سالانه 23 هزار مورد آزمایش روی آب شرب کرمانشاه انجام می شود تا سلامتی آن تضمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه به وجود کلر در آب شرب نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مردم تصور اشتباهی از این موضوع دارند، گفت: اکثر شهروندان تصور می کنند ماده ای که به همراه آب از شیر خارج می شود کلر است در حالی که این گونه نیست.

وی یادآور شد: کلر قابل مشاهده نیست و آن محلول فشار داخل شبکه لوله است که همراه با آب خارج و ضرری هم برای مردم ندارد.

کیاور تصریح کرد: کلر فقط برای احتیاط و کنترل آلودگی به آب شهر اضافه می شود تا اگر زمانی آب دچار آلودگی شد به وسیله کلر کنترل و حذف شود.

در استان کرمانشاه 365 هزار مشترک آب شهری با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و400 هزار نفر وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار