زیرساختهای عمرانی نکا تقویت شود

فرماندار نگا گفت: متأسفانه باسیل ویرانگر 78 زیرساخت‌های عمرانی با مشکل مواجه شد و باید برای جبران این خسارت‌ها زیرساخت‌های شهرستان تقویت شود.
کد خبر: ۱۷۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 07 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی  در مراسم افتتاح سه پروژه با حضور معاون توسعه امور روستایی و مناطق محرم کشور، احداث پل سی متری را ازجمله طرح‌های مهم شهری در نکا دانست چراکه با احداث این پل در حریم شهرستان نکا قفل ترافیکی درون‌شهری شکسته می‌شود.

وی ورودی و خروجی شهرستان نکا، توجه ویژه به بخش آب آشامیدنی، بهداشت و مدارس را ازجمله ضروریات شهرستان دانست که با تزریق اعتبار باید از روند صعودی مشکلات کاسته شود.

رئیس راه و شهرسازی نکا نیز در حاشیه افتتاح از پروژه راه روستایی دوآب با اشاره به دو پکیج راه روستایی بیان داشت: آسفالت ۲۲ روستای شهرستان نکا به طول ۷۰ کیلومتر در غالب دو پکیج در طی سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و به اتمام می‌رسد.

احمدعلی آبادی افزود: برای آسفالت روستاهای امامیه، درویش خلک، دوآب و گلبستان از پکیج یک ۲۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی هزینه شد.

به گفته وی روسازی و زیرسازی آسفالت روستای دوآب به طول یک و نیم کیلومتر با عرض ۵۰ متر بااعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

سید عیسی میری شهردار نکا نیز با اشاره به افتتاح زیرگذر شهدای غواص بیان داشت: بنا بر مقتضیات مکان جغرافیایی در پیش رو باوجود تصادفات مکرر در این نقطه از شهر و همچنین نام گرفتن به چهارراه مرگ احداث زیرگذر در این نقطه امری حیاتی بود که خوشبختانه در مدت هشت ماه به اتمام رسید.

وی افزود: این زیرگذر با عرض ۱۲ متر و طول ۲۲ مترمربع با تخریب ۵۴۰ مترمربع آسفالت و بااعتبار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که از اعتبار موجود ۶۰۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی شهرداری ماده ۱۳ و مابقی از بودجه داخلی از محل کمک مردم از طریق عوارض شهری انجام گرفت.

شهردار نکا بابیان اینکه شهرداری این شهرستان نسبت به شهرستان‌های شرق مازندران از ترازپایین بودجه برخوردار است تصریح کرد: متأسفانه باوجود پروژه‌های عمرانی بسیار مهم و گستردگی جمعیت این شهرستان بودجه عمرانی شهرداری نکا با قرار داشتن در ترازپایین جوابگوی پروژه‌ها نیست لذا در اتمام پروژه‌ها مجبوریم از بودجه‌های جاری و داخلی مردمی استفاده کنیم.

میری در ادامه خواستار روند صعودی در بودجه‌های عمرانی شهرداری نکا شد تا از این طریق پروژه‌های دیگر شهرستان که از پیشرفت فیزیکی بسیار بالایی برخوردارند تسریع یابند.

پروژه زیرگذر شهدای غواص، تولید ادوات کشاورزی شرکت دانش‌بنیان نوین شیار و همچنین آسفالت راه روستای دوآب بااعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور روستایی و مناطق محروم، معاون عمرانی استاندار مازندران و مدیرکل امور روستایی در شهرستان نکا افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار