جنگنده های روسی 2 سرکردۀ داعش را به هلاکت رساندند

کد خبر: ۱۷۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 12 February 2016
ایرنا نوشت: جنگنده روسیه در یک هفته گذشته دو هزار موضع تروریست های داعش در سوریه را منهدم کردند و دو سرکرده این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ایگور کوناشنکو سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره اظهار کرد: جنگنده های این کشور از چهارم تا یازدهم فوریه و در 510 پرواز عملیاتی نزدیک به دو هزار موضع تروریست ها را در حلب، لاذقیه، حما، دیرالزور، درعا، حمص، حسکه و رقه مورد هدف قرار دادند.

وی اظهار کرد: در این عملیات ها همچنین دو سرکرده داعش در استان حلب به هلاکت رسیدند و ضربات سنگینی به تروریست ها وارد شد.
وی افزود: در این عملیات ها به طور خاص منطقه کلیدی « تحتانی» به همراه «ابوماجر» معروف به فرید المصری سرکرده گروه تروریستی داعش در این منطقه نابود شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: جنگنده های سوخو 25 روسیه در این عملیات ها موفق به انهدام 9 کامیون حامل مهمات به گروه های تروریستی در حمص شدند و 40 تروریست را از پای درآوردند.

کوناشنکو همچنین اضافه کرد: در پی این عملیات ها، تروریست ها در حال ترک و خارج شدن از حلب هستند.
وی افزود: بسیاری از گروه های مخالف سوریه نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات با نیروهای روسی و سوری را آغاز کرده اند و این موضوع به اثر بخش بودن عملیات ها منجر شده و این درحالی است که روز به روز گروه های بیشتری از مخالفان به سمت دولت تغییر جهت داده اند.
روسیه اواخر سپتامبر سال گذشته میلادی و به درخواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار