تولید با وام ۳۰ درصد سود عاقلانه نیست

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت و معدن استان قم با بیان اینکه دولت باید از اهرم‌های تشویقی، حمایت خود از تولیدکنندگان را افزایش دهد، گفت: تولیدکننده با وام‌های سنگین بانکی نمی‌تواند رشد کند.
کد خبر: ۱۸۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 21 February 2016
به گزارش تابناک قم، احمد محمدی کاشانی با اشاره به تاریخچه اتاق بازرگانی گفت: شروع کار اتاق بازرگانی از سال ۱۳۱۰ بود، اما به دلیل سیاسی بازی و دخالت‌های بی‌مورد عوامل پهلوی تعطیل شد.  این صادرکننده قمی با بیان اینکه احیای دوباره اتاق بازرگانی ۵۰ سال زمان برده است، اظهار داشت: از سال ۱۳۶۱ تاکنون با فعالیت و زحمات صاحبان اصناف و صنایع ۹ دوره متوالی انتخابات هیأت رئیسه اتاق برگزار شده است.  وی با اعلام اینکه اتاق از ۱۵ عضو هیأت نمایندگان و ۵ هیأت رئیسه برخوردار است، گفت: خوشبختانه حدود ۶۰۰ عضو فعال در اتاق بازرگانی هستند.

همه مشکلات به تحریم‌ها بر نمی‌گردد

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، رسالت اصلی اتاق بازرگانی را ایجاد پل ارتباطی میان بخش خصوصی و دولت بیان کرد و افزود: نباید همه مشکلات صنعت و تجارت را به شرایط دوران تحریم ربط داد. 

بخشی از مشکلات مربوط به کاستی‌ها و کمبود‌ها در فضای کسب و کار استان است.  محمدی تنها بستر رشد و توسعه اقتصادی استان را ایجاد امکان رقابت پذیری با کالای خارجی دانست و گفت: متاسفانه بانک‌ها با دریافت سودهای ۲۵ درصدی امکان تولید انبوه و رقابت با کالاهای خارجی را گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه استان قم دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی است، گفت: اگر از ظرفیت‌‌های استان استفاده و زیرساخت‌ها تقویت شود به ثمرات خوبی در حوزه صنعت خواهیم رسید. محمدی با اعلام اینکه مدیریت استان باید تقویت شود، گفت: متاسفانه مدیریت‌های غیربومی سبب شده تا دغدغه‌ها و نیازهای استان رسیدگی و نهایی نشود.

ضرورت مشارکت دولت در وام صنعتی

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع و حرفه‌ها در هر حوزه‌ای که وارد می‌شوند به پیشرفت و رشد فوق العاده‌ای دست پیدا می‌کنند، گفت: متاسفانه مسئولان ذیربط و افراد ناآگاه از جریان تولید و اقتصاد بسترهای رشد و توسعه را فراهم نکرده و حمایت و هدایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

محمدی از دولت خواست که در تعهدات وام‌های دریافتی تولیدکنندگان مشارکت کند و گفت: این حمایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و تولیدکننده در صورت سوددهی می‌تواند خدمات دولت را جبران کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار