‌جایگاه‌نخست‌هرمزگان‌دراحداث‌بوستان‌های‌روستایی

بوستان های روستایی بعنوان فضایی شبه جنگلی در روستاها با محوریت دهیاری ها و با هدف ایجاد محیطی جنگلی ، محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ،ایجاد مکان های تفریحی ، ترویج و اشاعه فرهنگ درخت کاری و حفاظت از درختان ، گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان درمحیطی سالم و در نهایت ایجاد منظری زیبا و جذاب ایجاد می شوند.
کد خبر: ۱۸۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 24 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری گفت:یکی از سیاست های اساسی دولت تدبیر و امید، ارتقای شاخص های زیست محیطی و رشد و توسعه روستاها و بخصوص مناطق دور افتاده با حضور و همراهی مردم و مشارکت آنان می باشد.
 
مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان از شاخصه های پروژه های بهره برداری شده را مشارکت ریالی دهیاری و افراد نیک اندیش و خیر در توسعه فضای سبز برشمرد.
 
وی با اشاره به حضورخیرین در عرصه منابع طبیعی گفت:خوشبختانه استان هرمزگان در حوزه منابع طبیعی و ابخیزداری از استان های پیشگام در زمینه مشارکت خیرخواهانه در کشورمی باشد مدعای این گفتار کسب رتبه نخست کشوری در زمینه جلب مشارکت مردم و خیرین در احداث بوستان های روستایی و سازه های ابخیزداری می باشد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: تاکنون در سطح استان 76 بوستان روستایی با سطحی معادل 180هکتار در نواحی مختلف استان با مساعدت و همراهی فرمانداری ها و با مشارکت مستقیم شوراهای اسلامی ،دهیاری ها و  مشارکت مردم احداث شده است .
 
ذاکری با اشاره به هزینه مورد نیاز جهت احداث یک روستان روستایی گفت: با نگاهی به تجربه موفق این اداره کل در زمینه احداث بوستان ها با جلب مشارکت حداکثری مردم و دهیاری ها اذعان می دارد بابت احداث و تجهیز یک هکتار بوستان روستایی ( تسطیح ، حصار کشی ، احداث نماز خانه و سرویس بهداشتی ، نهال کار ی، مراقبت و نگهداری ) مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است .
 
وی همچنین تصریح کرد: پیش بینی 30 بوستان روستایی درشهرستان های بندرعباس به تعداد 8 روستا، بندرلنگه 6 روستا ، پارسیان 5 روستا، سیریک 5 روستا و میناب 8روستا می شود . این اداره کل در راستای توسعه بوستان های روستایی امادگی خود را جهت مشارکت در طراحی ، نظارت فنی و تامین نهال و اختصاص زمین مورد نیاز از اراضی ملی اعلام می دارد.
 
ذاکری در پایان با تاکید بر مشارکت این اداره کل در تهیه طرح، نظارت فنی و اجرایی و تامین نهال مورد نیاز گفت: تا کنون در این استان تعداد 76 بوستان روستایی در سراسر استان و در سطح 180 هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده است که از این حیث این استان جایگاه نخست کشور را دارا می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار