در همایش موفقیت در کسب و کارهای کوچک عنوان شد

کارآفرین برای موفقیت باید غرور را کنار بگذارد

همایش موفقیت در کسب و کارهای کوچک چالش ها و راهکارها به همت گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد درسالن شهید منتظر قائم دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 28 February 2016
به گزارش تابناک یزد، این همایش که با شرکت دانشجویان رشته اقتصاد و مدیریت برگزار شد دو نفر از کارآفرینان نمونه استان یزد حضور داشتند و از تجربیات شروع کار تا کنون سخن گفتند.
دکتر محمد مهدی مدرسی، عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی در ابتدای همایش گفت: در دانشگاه ها علاوه بر یادگیری تئوری باید با دعوت از مدیران صنایع دانشجویان را به عرصه تجربه و عمل وارد کنیم چرا که دانشجویان نیاز دارند برای راه اندازی کسب و کاری جدید راهنمایی شوند و علم  خود را به عمل تبدیل کنند و این تجربیات می تواند در رکودی که ایجاد شده، برای راه اندازی کسب و کارهای جدید راه گشا باشد.
رضا کریمی عضو هیات مدیره یک شرکت تولیدی در یزد در این مراسم  با بیان اینکه هیچ نکته منفی وجود ندارد، گفت: فردی که می خواهد کسب و کار راه بیاندازد باید بداند هیچ نکته منفی وجود ندارد و شکست توقف محسوب نمی شود.
وی با بیان اینکه در ابتدا برای هر کاری هدف گزاری مهم است ، افزود: اهداف نسبت به از نیازهای جامعه تعریف می شود و ما در آغاز به دنبال اهداف بالاتر بودیم و همیشه بر اساس اهداف بالاتر برنامه ریزی می کردیم و یک مدیر خوب باید با علم روز پیشرفت کند و تمام رقبای خود را بشناسد تا بتواند در طول دوران ها موفق باشد.
وی با اشاره به تحریم ها گفت: کارآفرینان با سابقه و موفق کشور تحریم و شرایط بدتر از این را هم پشت سر گذاشتند ولی امروز موفق ترین هستند پس تحریم ها نمی تواند عامل شکست کسب و کار باشد.
وی گفت: برای موفقیت باید برای کارتان تلاش کنید و خستگی ناپذیر باشید.
مهندس احسان دهقان کارآفرین و مخترع یک شرکت دانش بنیان هم گفت: فرد ایده پرداز هیچ وقت از کنار مشکلات و نیازها به سادگی عبور نمی کند و به دنبال راه حل است.
وی اصلی ترین عامل موفقیت را اراده و خستگی ناپذیری دانست و گفت: همراه بودن با نوآوری و تکنولوژی های جدید می تواند موفقیت را برای یک کسب و کار کوچک و جدید به همراه داشته باشد لذا افرادی که شروع به راه اندازی کسب و کاری جدید کرده اند باید به دنبال تکنولوژی جدید تر باشند و غرور را کنار بگذارند و از مشاوره افراد با تجربه تر بهره بگیرند.
وی گفت: زمانی که کسب و کاری را شروع می کنید باید خود را برای کار سخت و زیاد آماده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار