بخش کشاورزی را به مهندسان کشاورزی بسپارید

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزی کشور به سمت علمی شدن نرفته است، از مسئولین استان خواست تا برای توسعه و علمی کردن کشاورزی، این بخش را به مهندسان کشاورزی بسپارند.
کد خبر: ۱۹۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 01 March 2016
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزی کشور به سمت علمی شدن نرفته است، از مسئولین استان خواست تا  برای توسعه و علمی کردن کشاورزی، این بخش را به مهندسان کشاورزی بسپارند.

 حسین‌رضا یوسفوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، از سنتی بودن کشاورزی در کشور ابراز ناخرسندی کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت که هنوز همان کشاورزی سنتی که پدران ما سال‌ها پیش به آن می‌پرداختند، در کشور رواج دارد.

یوسفوند خصوصی‌سازی به معنای واقعی را یکی از راه حل‌های مهم در راستای دستیابی به موفقیت در بخش کشاورزی دانست و گفت: اگر بخش کشاورزی را به مهندسان کشاورزی بسپاریم شاهد متحول شدن این بخش خواهیم شد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانش آموختگان بخش کشاورزی این بخش را متحول خواهد کرد.

یوسفوند با بیان اینکه نهضت سوادآموزی به روستاها رفت، اما هنوز پای ترویج و آموزش کشاورزی به روستاها باز نشده است، حضور مهندسان کشاورزی در روستاها را در ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی اثرگذار دانست.

وی توانمندکردن کشاورزان و تغییر کشاورزی رایج از شیوه‌های سنتی به شیوه‌های نوین را در گرو ارتقاء توانمندی‌های کشاورزان دانست و گفت: دستیابی به این مهم تنها در سایه برنامه‌های ترویجی شدنی است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه همچنین گرایش به سمت سیستم تولید بسته و گلخانه‌ای را در راستای بهره‌وری بیشتر منابع آبی مهم دانست و گفت: در گلخانه‌ها تولید حداکثری با مصرف آب حداقلی دنبال می‌شود و در روش گلخانه‌ای با همین میزان آب می‌توان تا 20 برابر حالت معمول تولید داشت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار