مسکن فارس به سمت ورشکستگی می رود و دولت کاری نمی کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت: از سال ۹۲ تاکنون بازار مسکن شیراز در رکود کامل به سر می‌برد و دولت نیز برای خروج از این رکود هیچ اقدامی انجام نداده است.
کد خبر: ۱۹۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 01 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد قاسم تابنده ماه  با تاکید بر اینکه بازار مسکن شیراز هم‌چنان در رکود شدید به سر می‌برد اظهار داشت: از بعد از انتخابات سال ۹۲ بازار مسکن در سراسر کشور و به طبع آن استان فارس و شهر شیراز به سوی رکود و ورشکستگی پیش رفت.

وی با بیان اینکه در این دو سال دولت هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت مسکن نکرده است افزود: همین رکود در بازار مسکن سبب بالا رفتن نرخ رهن و اجاره املاک در شیراز شد زیرا صاحبخانه‌‌ها به دلیل رکود در بازار خرید و فروش ملک خود را با توجه به سود سپرده‌های بانکی اجاره می‌دادند.

تابنده‌ ماه با بیان اینکه با تصمیم شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی از اول اسفندماه ۲ درصد کاهش یافته و بانک مسکن نیز نرخ سود تسهیلات مسکن را کاهش داده است افزود: با این تغییر سیاست‌ها امید است در فصل تابستان سال آینده وضعیت خرید و فروش مسکن بهتر شود.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که قرار است پرداخت شود هر چند قیمت‌شان ناچیز است اما به بازار خرید و فروش مسکن رونق می‌دهد خاطرنشان کرد: با رونق گرفتن بازار مسکن حدود ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری این بازار بر معیشت مردم است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه همه ساله در ماه‌های اسفند و فرودین بازار مسکن به خواب می‌رود و این یک امر طبیعی است عنوان کرد: با رونق گرفتن بازار مسکن بار اجاره‌های بالا نیز از دوش مستاجران برداشته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار